31 January

360° op Facebook: Hoe gaat dat?

Een 360°-video of -foto laat je een omgeving of event ervaren alsof je er zelf bij bent. Dit biedt mooie mogelijkheden voor marketing. Facebook zag ook kansen en ondersteunt deze video’s nu ruim een jaar. Maar hoe gaat dat in zijn werk en wat zijn de mogelijkheden?

Een weiland met koeien
Onze klant Dickninghe IJsdelicatesse maakt het lekkerste ijs van ’t land. Het belangrijkste ingrediënt is verse volle melk. De link met koeien is dan ook snel gelegd. Omdat we de content marketing voor Dickninghe verzorgen, wilden we eens kijken of we iets tofs met 360° voor het merk konden doen. Het resultaat? Een video vanuit een weiland vol met koeien!

360° op Facebook
Het plaatsen van een 360°-video op Facebook gaat net zo gemakkelijk als dat van een reguliere video. Het uploaden duurt echter wel een stuk langer dan je gewend bent. Wat verder verschilt van reguliere video’s, zijn de opties. In het uploadvenster vind je onder het kopje 360-bediening mogelijkheden speciaal voor jouw video.


Neem je kijker mee
Je kunt de kijkrichting bijstellen, je video in- en uitzoomen en de gids voor 360°-video’s inschakelen. Met deze gids neem je jouw doelgroep mee in hoe zij de video kunnen bekijken. Wat wij gemerkt hebben is dat vooral een oudere doelgroep nog niet altijd door heeft hoe een dergelijke video werkt. Dan biedt deze gids zeker een uitkomst.

Geef je campagne wat extra’s
Of je een 360°-video ook in kunt zetten in een advertentie? Jazeker. Net als gewone content kun je de 360°-video uploaden zoals je dat bij een reguliere doet. Voor Dickninghe zetten we de koeienvideo in voor de likecampagne. Dat geeft toch net wat extra’s aan je campagne.

Wat zijn jouw tips en ervaringen op het gebied van 360°?

Anne Fleur Boschman
Fan van contentmarketing. Liefde voor fail.
Terug