12 April

Een dag uit het leven van onze stagiair

Hoi! Mijn naam is Emie, ik ben communicatiestudent aan Hogeschool Windesheim en ik zit nu in mijn derde jaar. Sinds februari dit jaar loop ik stage bij het tofste online marketingbureau dat er is: Crowdmedia.

Lees meer
12 April

Gezocht: communicatieheld (HBO stage)

Lees meer
Walking on stairs - step by step content marketing
8 March

Negen stappen voor fenomenale content marketing

Content marketing is booming. Door de juiste content te plaatsen, sta je in contact met je doelgroep. Het lijkt misschien makkelijk, maar hoe zorg je er nou voor dat jouw content exact aansluit bij je doelgroep? Wij helpen je. Na het lezen van deze negen stappen weet jij waar je moet beginnen. Stap 1: Doelgroep…

Lees meer
1 March

Ik ken een liedje dat iedereen irriteert

Een liedje in je hoofd. Ik heb eens ergens gelezen dat, als je met een liedje in je hoofd ontwaakt, je hier heel de dag plezier (of ergernis) van kan hebben. Een héle dag. Vier-én-twintig uur. ’Sjonge, das lang!’, dacht ik toen. Onwetend en een beetje naïef, zo blijkt nu. Want het kan langer. Véél…

Lees meer
Influencer marketing
22 February

Influencer marketing – Practice makes perfect

Wij hebben influencer marketing ingezet voor meerdere klanten. Want je bereikt een nieuwe doelgroep buiten je eigen kanalen om. Nu zijn we de beroerdste niet, dus nemen we je mee in hetgeen we geleerd hebben. Waarom? Het is toch zonde om twee keer het wiel uit te vinden?!

Lees meer
21 February

Gezocht: Campagnemanager (40 uur)

Een klant wil 5.000 nieuwe verzekeringen afsluiten of 1.500 leads binnenhalen. Wat ga je doen? Als campagnemanager sta je constant voor een nieuwe uitdaging. Iedere campagne is een avontuur op zich. Hectisch, maar altijd grensverleggend. Geen klant is hetzelfde en geen doelgroep is gelijk. Online campagnes bedenken, intensieve projectbegeleiding met de klant en constante afstemming…

Lees meer
De salesdroom van elke marketeer
3 February

De salesdroom van elke marketeer

Laten we alsjeblieft content marketing en sales met elkaar combineren.

Lees meer
3 February

De basisregels van een effectief snapchatbeleid

Niet alleen jongeren gebruiken Snapchat, ook onder 35+’ers groeit de populariteit. Reden genoeg om te onderzoeken of jij dit medium kunt gebruiken om dichter in contact te komen met je doelgroep.

Lees meer
2 February

Van slaapadviseuse tot online marketeer

Mijn stageperiode was nog niet van start gegaan of ik kreeg al een uitnodiging om mee te gaan naar de Mercedes-Benz Fashionweek Amsterdam, super vet! Ik leerde meteen een aantal van mijn (hilarische) collega’s kennen en ik ontmoette Fred van Leer himself. Ok, even terug naar het begin. Ik ben Emie Budde: Crowdmedia’s nieuwste aanwinst….

Lees meer
31 January

360° op Facebook: Hoe gaat dat?

Een 360°-video of -foto laat je een omgeving of event ervaren alsof je er zelf bij bent. Dit biedt mooie mogelijkheden voor marketing. Facebook zag ook kansen en ondersteunt deze video’s nu ruim een jaar. Maar hoe gaat dat in zijn werk en wat zijn de mogelijkheden?

Lees meer
19 October

Content marketing: we doen het allemaal fout

De negen meest voorkomende fouten in contentmarketing. Laten we leren van onze fails. 1: Doen alsof je ergens verstand van hebt Laat ik beginnen bij mij zelf. Voor een opdrachtgever plaatste ik het allereerste bericht op Facebook. Het ging om een weetje over een vinvis, maar ik plaatste er een foto van een walvishaai bij. Oplettende…

Lees meer
26 September

Chaotisch hoofd van een creatieveling

Leuk dat je een kijkje komt nemen in het chaotische hoofd van een creatieveling. Waar planning bijna als taboe gezien wordt, maar deadlines wel gehaald worden. Ik ben Alkan Kartal, een 19-jarige communicatiestudent, tevens kunstenaar. Een verschrikkelijke combinatie, maar het werkt tot heden nog prima. De komende twintig weken loop ik stage bij Crowdmedia en Right Marktonderzoek,…

Lees meer
7 September

Miljoen pingpongballen

‘’Wat zou jij doen met een miljoen pingpongballen?’’ Toen ik deze vraag bij mijn sollicitatiegesprek kreeg, kreeg ik toch lichtelijk een klein paniekmomentje. Maar het is uiteindelijk helemaal goed gekomen. Ik ben deze week namelijk begonnen aan mijn stage bij Crowdmedia! Mijn naam is Gianna Tieg, derdejaarsstudente communicatie aan de NHL hogeschool. Ik ga de…

Lees meer
1 August

Model gezocht! (11 t/m 17 jaar)

Wij zijn op zoek naar een model voor een klant van ons! Het gaat om een campagne voor vervoermaatschappij Syntus (bus). Wij richten ons met deze campagne op scholieren, en zoeken daarom ook een scholier (j/m) in de leeftijd tussen de 11 en 17 jaar. Word jij de nieuwe ster die wij zoeken? Wat vragen…

Lees meer
26 July

Onze snuffelstagiair

Wat zijn we blij, we hebben een nieuwe snuffelstagiair op kantoor! Meet Guus. Guus kan zelf niet schrijven, want het is natuurlijk een hond. Daarom stellen wij hem aan je voor! Guus kunnen we omschrijven in één woord: haar. En in twee woorden: vrolijke krul. Guus houdt zich binnen zijn snuffelstage voornamelijk bezig met de administratie….

Lees meer
25 July

Loïs Engels helpt ons de zomer door!

De zomervakantie komt pas net om de hoek kijken, maar deze studente begint aan haar stage. Een heerlijke vakantie in Frankrijk heeft ervoor gezorgd dat ik nu vol energie vroeg kan beginnen. Hierdoor hoop ik al mijn punten te kunnen halen zonder studievertraging op te lopen. Mijn naam is Loïs Engels, ik ben 20 jaar…

Lees meer
21 July

Harley-Davidson Campagne

6 Harley-Davidson dealers uit de Benelux in de top 10! Wij kunnen voorzichtig stellen dat onze eerste campagne voor Harley-Davidson Benelux een succes was. Dankzij onze effectieve campagne eindigden 6 dealers uit de Benelux in de top 10 van Europa, maar liefst 240 dealers door heel Europa deden. In deze blog geven wij iets meer…

Lees meer
16 May

De Facebook-virals van Wensink Automotive

Een voorbeeld van een redelijk conservatieve branche is de automotive; dit geldt ook voor het gebruik van social media. Daarentegen durft Wensink Automotive wat gewaagder te zijn, wat heeft gezorgd voor een mooi resultaat. Willeke geeft je twee voorbeelden van een organisch succes. Wensink Mercedes-Benz en Minions  Onlangs postte Wensink Mercedes-Benz een video met Minions….

Lees meer
4 May

Stoute schoenen!

Al geruime tijd volg ik Crowdmedia op de achtergrond en heb ik bewondering voor al het mooie werk wat er gemaakt wordt. Wie wil hier nou niet bij horen! Ik zei tegen mijzelf; “laat ik mijn stoute schoenen eens aantrekken en een e-mail sturen”. Na een telefoontje en een afspraak met Yasser zit ik hier!…

Lees meer
3 May

Facebook Canvas in de praktijk #2: Dit zijn de resultaten

Facebook vond het tijd voor iets nieuws, Facebook Canvas. We vertelden je er al over in onze blog [Facebook Canvas in de praktijk #1] voor een campagne van Harley-Davidson. We nemen je mee in het resultaat! Battle of the Kings Even terug naar het begin. Elf Harley-Davidson dealers in de Benelux zijn uitgedaagd om een…

Lees meer