27 March

Deel jouw verhaal met de buitenwereld

Hoera! Je merkverhaal is af. In je organisatie loopt alles op rolletjes en alle neuzen staan dezelfde kant op. Hoogste tijd dus om het verhaal te delen met de buitenwereld! Hoe je dat aanpakt? Lees snel verder!

Lees meer
26 March

maandag-middag-moment

26 maart 2018 // Wist je dat wij als echte vakidioten het internet afstruinen? Altijd op zoek naar interessante weetjes & steengoede tips. Het zou zonde zijn om deze tips niet te delen. Maak van de maandag middag voortaan een feestje! Speciaal voor jou: de beste 5 op een rij. Read More

Lees meer
23 March

Meet jouw activiteit op LinkedIn

Ben jij druk bezig met het binden van nieuwe klanten op LinkedIn? Dan wil je vast weten wat het effect is van jouw activiteiten op het platform. LinkedIn ontwikkelde daarom een meetinstrument: de Social Selling Index. Afgekort noemen we het SSI. Ben je benieuwd wat je hiermee kunt? Lees dan snel verder.

Lees meer
20 March

In zes stappen naar een LinkedIn-advertentie

Je ziet ze vast regelmatig voorbijkomen: advertenties op LinkedIn. Het is een goed middel om binnen het zakelijke platform jouw doelgroep te benaderen. Hoe dit precies in zijn werk gaat? Je leest het in dit blog.

Lees meer
15 March

5 tips voor social selling op LinkedIn

Laat jezelf zien, wees transparant en bouw een goede relatie op met potentiele klanten. Het zijn een aantal regels die belangrijk zijn bij social selling. Help jouw doelgroep online en deel jouw specialistische kennis. Zo zorg je ervoor dat ze niet om je heen kunnen wanneer ze jouw expertise nodig hebben. LinkedIn is hiervoor het…

Lees meer
13 March

Social selling op LinkedIn: Zet jouw merkverhaal centraal!

Algemene verkoopmails en koude telefoontjes. Jarenlang werkte het prima voor een verkoper. Maar met de komst van sociale media is niet alleen het marketinglandschap verandert. Ook bracht het veranderingen met zich mee voor het salestraject. In basis gaat het erom dat je relevant bent voor jouw doelgroep en dat je een band met hen opbouwt…

Lees meer
12 March

maandag-middag-moment

12 maart 2018 // Wist je dat wij als echte vakidioten het internet afstruinen? Altijd op zoek naar interessante weetjes & steengoede tips. Het zou zonde zijn om deze tips niet te delen. Maak van de maandag middag voortaan een feestje! Speciaal voor jou: de beste 5 op een rij. Read More

Lees meer
10 March

Vacature: Art Director (Status: gesprekken zijn ingepland)

Update 29 maart: De gesprekken zijn ingepland. Uiteraard ben je welkom om te solliciteren, maar dan kan het op dit moment te laat zijn. Behalve als jij ons kan overtuigen dat we te vroeg waren met de selectie. Contentmarketing met drie Michelinsterren, wij draaien onze hand er niet voor om. Een meergangenmenu, aangepast op de…

Lees meer
8 March

Nieuwe superhelden zijn anders

Echt waar. Weet je al waar ik het over heb? Ik ben Sven Leinenga, nu 20 jaar en ben bijna klaar met mijn studie Commerciële Economie op Hogeschool Windesheim in Zwolle. Na drieënhalf jaar is het moment van afstuderen daar! Ik zie ernaar uit: voor vijf maanden ben ik betrokken bij Crowdmedia.

Lees meer
7 March

In 7 stappen je Facebookpost promoten

Heb je een supergoede post gepubliceerd? Dan wil je deze natuurlijk graag aan zoveel mogelijk mensen tonen. Zeker nu Facebook het organische bereik van je pagina terugschroefd, is promotie is het antwoord. Met Advertentiebeheer kun je in een aantal stappen gemakkelijk meer uit jouw posts halen. Kijk je mee?

Lees meer
5 March

maandag-middag-moment

5 maart 2018 // Wist je dat wij als echte vakidioten het internet afstruinen? Altijd op zoek naar interessante weetjes & steengoede tips. Het zou zonde zijn om deze tips niet te delen. Maak van de maandag middag voortaan een feestje! Speciaal voor jou: de beste 5 op een rij. Read More

Lees meer
1 March

Een schrijffout – Hoe erg is het?

Typefouten, taalfouten, spelfouten… Het schrijven van goede content is best lastig. Ook jij komt vast weleens teksten tegen met een d’tje of t’tje te veel of te weinig. Maar hoe belangrijk is een foutloze tekst eigenlijk?

Lees meer
1 March

Bewust spelfouten maken

What?! Ja echt, het wordt gedaan. Sommigen zijn ervan overtuigd dat het bewust maken van spelfouten goed is voor SEO-doeleinden. ‘Klanten zoeken toch ook op verkeerd gespelde woorden? Ook zij moeten de pagina kunnen vinden’. Maar, Google wordt steeds slimmer en begrijpt ondertussen echt wel wat je bedoelt met “katten bakken”.

Lees meer
6 February

Marketing: het verschil tussen toen en nu

Contentmarketing is geen onderdeel van marketing, maar een manier van denken. Gekochte media is veranderd in verdiende aandacht. We nemen je mee in de belangrijkste ontwikkelingen tussen traditionele marketing en contentmarketing.

Lees meer
6 February

Jouw betoog voor contentmarketing

Contentmarketing zorgt voor beter bereik onder je doelgroep en verhoogde zichtbaarheid. Maar geen directe sales, het draagt er alleen aan bij. Hoe overtuig jij jouw manager om contentmarketing in te zetten? Ik denk met je mee.

Lees meer
29 January

Ik ben aangehaakt!

Gezocht: communicatieheld. Zo klonk de titel van de vacature waarop ik solliciteerde. Een jong, informeel en gezellig bedrijf. Dat was waar ik naar opzoek was en wat Crowdmedia leek te zijn. Alleen die titel al, haha. Het kennismakingsgesprek bevestigde mijn vermoeden van een leuk bedrijf, waar hard wordt gewerkt, maar waar ook zeker ruimte is…

Lees meer
28 December

Aas jij op engagement? Stop daarmee!

Niets is zo fijn als een Facebookpost met honderden likes en reacties. Je ziet de engagement-teller oplopen en denkt, dit soort content moet ik vaker inzetten. Je doet er nog een schepje bovenop en roept je fans op om te taggen! En dan… komt Facebook met een aangepast algoritme.

Lees meer
12 December

Contentmarketing? Engagement is niet langer je doel!

Natuurlijk wil je dat jouw doelgroep zich bezig houdt met de content van jouw merk. Anders zou je niet relevant zijn en pas je als merk niet bij de persoon die je aanspreekt. Staar je alleen niet blind op de resultaten die je meet. Zo loop je namelijk een groot deel van je doelgroep mis….

Lees meer
28 November

Drie pijlers voor een goed merkverhaal

Waar je een merkverhaal voor gebruikt vertelden wij al in onze vorige blog. Maar als je eenmaal al je informatie verzameld hebt, hoe ga je dan verder? In dit blog delen wij onze werkwijze met jou!

Lees meer
28 November

Ben jij klaar om jouw merkverhaal te vertellen?

Als bedrijf heb je jouw eigen identiteit. Zelf weet je vaak heel goed waar je voor staat, wat je ambities zijn en hoe je de zaken aanpakt. Maar denken jouw medewerkers er net zo over? Het merkverhaal is er om sturing te geven aan je organisatie. Het gaat verder dan alleen het omschrijven van je…

Lees meer