Curation
19 March

Curatie op Facebook

Je doet het vast wel eens op Facebook: content curatie. “WAT?!” Duur woord om te zeggen dat je het internet afstruint om goede content te vinden en deze (in dit geval) op jouw Facebookpagina te plaatsen met als doel om autoriteit te zijn/blijven op een bepaald gebied.¬†Maar dit heb je natuurlijk al in je content strategie verwerkt.

Meestal plaats je een link op Facebook en soms met een inleidend stukje tekst. Dit ziet er dan zo uit:

Frankwachting content curatie

Wauw, 102 shares. Maar helaas zullen deze mensen niet meer het merk “Frankwatching” bij deze post zien.

Delen van een link

Als je bovenstaande bericht van Frankwachting deelt dan haalt Facebook de pagina van Frankwachting eraf en zie je in het gedeelde bericht alleen nog maar de link. Dat ziet er weer zo uit:
Content curatie Facebook

Zonde toch?!

Delen op de juiste manier

Wat je wel kunt doen om jouw Facebook pagina nog in beeld te hebben is de preview functie van de link te verwijderen. Dan zorg je voor een eigen intro met een link (eventueel een bit.ly-link om ook nog extra te kunnen meten) naar het artikel. Dat ziet er dan zo uit:

Pluggerz - content delen
Simpel en effectief toch?
Yasser Dehnavi
eigenaar Crowdmedia | online marketing | content marketing | social media | snowboard | Zwolle | papa | hardlopen
Terug