16 May

De Facebook-virals van Wensink Automotive

Een voorbeeld van een redelijk conservatieve branche is de automotive; dit geldt ook voor het gebruik van social media. Daarentegen durft Wensink Automotive wat gewaagder te zijn, wat heeft gezorgd voor een mooi resultaat. Willeke geeft je twee voorbeelden van een organisch succes.

Wensink Mercedes-Benz en Minions 
Onlangs postte Wensink Mercedes-Benz een video met Minions. Een video van de Minions die BMW belachelijk maken in combinatie met Mercedes-Benz auto’s die driften. Materiaal waar de gemiddelde Benz-fan blijkbaar van houdt. De video bereikte 225.513 mensen, mede te danken aan de 967 deelacties. De video duurt lang voor Facebookbegrippen, 02:34 minuut. Toch heeft 37% de video afgekeken.

Mercedes_benz

Overige cijfers zijn:

  • Aantal fans Wensink Mercedes-Benz: 3.697
  • Unieke kijkers: 62.026
  • Videoweergaven: 66.987
  • Klikken op bericht: 29.993
  • Negatieve feedback: 32

Wensink Ford en een Ford Ka
De kracht van het succes van de video op de pagina van Wensink Mercedes-Benz is toegepast bij de Facebookpagina van Ford. Weer een onderwerp dat past bij de doelgroep en tevens grappig om te zien. Resultaat: 519.953 mensen bereikt en 188.640 videoviews.
In vergelijking: een win-actie waarbij een weekend rijden in een Ford Mustang werd verloot, scoorde 225.506 bereik. Ook een prachtig resultaat, maar een simpele video haal het dubbele resultaat. En dat allemaal zonder de inzet van promotie.

Ford

  • Aantal fans Wensink Ford: 1.792
  • Unieke kijkers: 180.590
  • Videoweergaven: 188.641
  • Klikken op bericht: 51.616
  • Negatieve feedback: 74

Positieve flow
Door deze twee succesvolle posts zit Facebook in een positieve flow, want hoe beter je content scoort, hoe vaker je in beeld komt. Zo heeft een post onlangs weer 15.314 mensen bereikt, waarschijnlijk ook omdat Facebook Wensink leuk vindt.

Terug