28 November

Drie pijlers voor een goed merkverhaal

Waar je een merkverhaal voor gebruikt vertelden wij al in onze vorige blog. Maar als je eenmaal al je informatie verzameld hebt, hoe ga je dan verder? In dit blog delen wij onze werkwijze met jou!

Het is goud en rond
Schrijven wij een verhaal voor onze klanten, dan maken we gebruik van ‘The Golden Circle’ van Simon Sinek. Ken je dit model? Simon gelooft dat je moet werken vanuit je overtuiging en niet vanuit je verkoop. Mensen willen namelijk weten waarom je iets doet. Wat je doet is tegenwoordig minder belangrijk. Ga eens bij jezelf na, jij wil toch ook weten waar je producten vandaan komen?

3 keer is scheepsrecht
Van ingewikkelde modellen houden wij niet. Gelukkig is The Golden Circle makkelijk toepasbaar. Je hoeft namelijk maar 3 woorden te onthouden: waarom, hoe en wat. Wel graag in deze volgorde, dit is namelijk ook de lijn voor jouw verhaal. Waar je aan moet denken bij deze woorden, lichten wij hieronder toe.

– Waarom?
Wat is je doel, aanleiding of geloof over een bepaald iets? Waarom bestaat jouw organisatie, vanuit welke overtuiging en waarom doet het ertoe voor anderen?
– Hoe?
Dit staat voor het proces hoe je iets aanpakt. Met het ‘hoe’ realiseer je waar ‘waarom’ voor staat.
– Wat?
Dit is je bewijs of de uitkomst vanuit je ‘waarom’.

Lang leve Simon!
Nu kan je aan de slag! Of wil je eerst nog meer weten over The Golden Circle? Bekijk dan hier de tedtalk van Simon Sinek. Nog meer inspiratie nodig? Lees dan ons blog vol met tips voor het plannen van content óf download de whitepaper hieronder en kom alles te weten over contentmarketing.

Terug