Facebook Dark posts uitgebreid

Facebook is bezig met vernieuwingen voor adverteren. Zij komen ze met nieuwe mogelijkheden voor custom audiences (nog niet in Nederland beschikbaar), hierover zullen we berichten als het in NL geheel is uitgerold. De nieuwste mogelijkheid is het toevoegen van een call-to-action button bij de Dark posts.

Dark posts zijn posts die niet getoond worden in de time-line van jouw pagina. Deze posts worden gebruikt voor advertenties. Dit is ook namelijk de enige manier om deze vorm van berichten te pushen naar een target groep. Vanaf nu is het dus ook mogelijk om deze berichten te voorzien van een call-to-action. Hieronder een voorbeeld (dit is een voorbeeld en komt nergens op uit).

Call-to-action Facebook gebruiken
Het gebruik is vrij simpel. Je hebt hiervoor wel de Power Editor nodig. Bij het maken van een nieuwe Dark post, zul je de optie zien staan. Je kunt kiezen uit verschillende “Nu winkelen, Meer informatie, Registreren, Nu reserveren, Downloaden”. De traffic stuur je dan door naar de juiste pagina op jouw website. Zorg ervoor dat deze landingspagina zo simpel mogelijk opgezet is, zodat de bezoekers niet verdwalen. Laat de call-to-action goed terugkomen op de pagina.

Dit gaat zeker helpen om de conversie van Facebook naar website te verbeteren. De komende tijd gaan wij testen met deze nieuwe mogelijkheid.
Dark Posts - call-to-action<