26 September

Facebookmarketing: Jouw doel en doelgroep

Contentmarketing inzetten op social media is één van de manieren om relevante informatie bij jouw klanten aan te bieden. Facebook is een kanaal wat daar meer dan geschikt voor is. De belangrijkste vraag is: ‘Wat levert het op? Kom, dan kijken we samen naar hoe jij Facebook effectief kan inzetten.

Facebook met een doel
Het vergroten van je naamsbekendheid, interactie met je doelgroep of het verhogen van het aantal paginalikes. Zomaar een greep uit mogelijke doelen die je door het inzetten van Facebook kunt bereiken. Stel jezelf vooraf altijd een doel, want het gebruik van Facebook moet geen doel op zich zijn.

Meetbaar? Zeker!
Het onderbuikgevoel. In de marketing is het een bekende term. Maar een online campagne baseren op gevoel? Dat is zeker niet nodig. Zet Facebook Analytics in en kijk naar de resultaten van een eerdere campagne. Bijna alles wat je online doet is meetbaar. Gebruik het om je koers te bepalen en je zult zien dat je met jouw doelen de uiteindelijke resultaten redelijk nauwkeurig kunt bepalen.

Je doelgroep bepalen
Je weet nu wat je wilt bereiken met Facebook. Tijd om te kijken bij wie je dat wilt bereiken. Dat is evenzo belangrijk als het bepalen van je doel. De basis is je bestaande doelgroep waarmee je eindeloos kunt variëren. Bij het bepalen van je doelgroep kun je verschillende tools gebruiken. Houd bijvoorbeeld eens bij wie er op je website komen door het plaatsen van een Facebookpixel. Ook kun je jouw verschillende doelgroepen in een campagne naast elkaar leggen om te zien of er veel overlap in beide groepen zit. Erg handig om ervoor te zorgen dat je één persoon niet te vaak bereikt.

Alles wat je moet weten over Facebook
Het bepalen van je doel en je doelgroep is nog maar de basis. Wil je weten hoe je vanaf daar verder moet op Facebook? Laat ons je mee nemen in de wereld van Facebookmarketing. Download gratis ons e-book! Die krijg je van Crowdmedia. Gewoon, omdat wij het leuk vinden om onze kennis met je te delen.

Terug