21 July

Harley-Davidson Campagne

6 Harley-Davidson dealers uit de Benelux in de top 10! Wij kunnen voorzichtig stellen dat onze eerste campagne voor Harley-Davidson Benelux een succes was. Dankzij onze effectieve campagne eindigden 6 dealers uit de Benelux in de top 10 van Europa, maar liefst 240 dealers door heel Europa deden. In deze blog geven wij iets meer achtergrondinformatie over de campagne, de resultaten en de reden van succes.

Even over de campagne
Ieder jaar organiseert Harley-Davidson de Battle of the Kings competitie. Alle officiële Harley-Davidson dealers uit Europa ontvangen een uitnodiging om een eigen custom bike te maken. Allereerst strijden de dealers binnen de Benelux tegen elkaar. De drie custom bikes met de meeste stemmen gaan naar de Europese finale. De winnaar van deze finale mag zich ‘Custom King’ van het jaar 2016 noemen.

Wat was onze rol?
Crowdmedia was binnen deze campagne verantwoordelijk voor de bekendheid en activatie op dealerniveau. Om dit te realiseren werden de deelnemende custom bikes gepromoot via video-advertenties via YouTube, Facebook en Instagram. Daarnaast worden er advertenties ingezet via Facebook en Google Adwords om stemmen te verzamelen. Nieuw binnen deze campagne was het gebruik van Facebook Canvas, een nieuwe advertentiemogelijkheid binnen Facebook die nog maar zelden gebruikt wordt. Alle advertenties focusten zich op het geografische gebied van de desbetreffende deelnemende dealer. Inclusief Vlaams- en Franstalige dealers in België en Luxemburg.

De resultaten van de eerste campagne
Naast alle behaalde KPI’s (zoals beoogde bereik- en bezoekcijfers) is het mooiste resultaat dat er maar liefst 6 dealers uit de Benelux in de top 10 van Europa zijn geëindigd! Een resultaat waar heel Harley-Davidson Europa met grote verbazing en interesse naar gekeken heeft.

Hoe hebben wij dat gedaan?
Het antwoord ligt erg voor de hand, door van tevoren goed na te denken hoe wij de doelgroep (super) effectief en gericht kunnen targeten. Dat antwoord lijkt simpel, maar zo simpel ligt het natuurlijk niet.

Wouter
Gespecialiseerd in campagne marketing.
Terug