26 September

Het maken van Facebookberichten

Je hebt een Facebookpagina, je weet wat je ermee wilt bereiken en je weet ook wie je wilt bereiken. Maar hoe ga je precies verder? Welke content past bij je doelgroep en hoe ga je de interactie met hen aan. Lees hieronder 3 tips om het plaatsen van Facebookberichten gemakkelijker te maken.

Tip 1 | Bepaal je thema’s
Breng structuur aan in wat je wilt vertellen op je Facebookpagina. Dat kun je doen aan de hand van vaste contentthema’s. Het delen van blogs, inhaken op actualiteit en een kijkje achter de schermen. Voorbeelden van thema’s die je telkens terug kunt laten komen. Zie het als vaste rubrieken voor je Facebookpagina die aansluiten bij je doelgroep én je merk.

Tip 2 | Jouw huisstijl
Goede content is niet alleen het plaatsen van een sterke tekst. Uit onderzoek blijkt dat beeld of een video je tekst versterkt en je post het daarmee veel beter doet op Facebook. En zoals je op alle andere kanalen je huisstijl doorvoert, is het ook verstandig om dat op Facebook te doen. Maak bijvoorbeeld een standaard grid waarin je je afbeeldingen opmaakt. Zo communiceer je altijd in dezelfde stijl.

Tip 3 | Alles op een rijtje
Plan je posts en je zult zien dat Facebookmarketing je een stuk beter en efficiënter af gaat. Maak bijvoorbeeld een contentkalender waarin je jouw contentthema’s verwerkt. Zet je berichten voor 1 of 2 weken klaar. Dat kun je doen met tools als Coosto of Hootsuite. Zo weet je zeker dat jouw posts op het juiste moment online staan.

Alles wat je moet weten over Facebook
Wil je nog meer weten over het maken van Facebookberichten? Download dan ons e-book over Facebookmarketing! Daarin geven wij je nog veel meer tips, in’s & out’s over Facebook. Gewoon, omdat wij graag onze kennis met je delen.

Terug