Voorbeeld mijlpaal oude afbeelding
7 May

Mijlpalen op social media

Een hoogtepunt in de historie van jouw organisatie, je kunt er vast een paar van opnoemen. Maar wil je deze ook delen met jouw fans? Dat kan op verschillende manieren. Dit zijn twee voorbeelden: deel je geschiedenis via jouw social media kanalen of maak mijlpalen aan op je Facebookpagina.

Thema geschiedenis

Als je op social media actief bent, is het handig om een content strategie te hanteren. Hierin bepaal je verschillende thema’s. Die plaats je aan de hand van een content kalender op jouw social media kanalen. Een van de thema’s kan de geschiedenis van je bedrijf zijn. Dat kan door wekelijks of tweewekelijks een weetje te plaatsen over de geschiedenis van je bedrijf. Bijvoorbeeld via de hashtag #throwbackthursday. 

Maar, ga eerst na of de geschiedenis ook leuk is voor je fans. Als deze content voor hen niet relevant is, kun je dit beter niet plaatsen. Je kan er dan voor kiezen om mijlpalen op Facebook aan te maken. Daarmee deel je wel je geschiedenis, maar op een andere manier.

Mijlpalen op Facebook

Op jouw bedrijfspagina op Facebook kun je jouw hoogtepunten, ook wel mijlpalen, toevoegen. Een mijlpaal is bijvoorbeeld de oprichting van het bedrijf of de lancering van een nieuw product. Facebook heeft het toevoegen van een mijlpaal wat verstopt, dus we helpen je een handje op weg.  Een mijlpaal voeg je toe via een reguliere post, maar dan klik je op ‘Product, Evenement +’ (of in het Engels ‘Offer, Event +’). Onder het plusje valt onder andere de mijlpaal. Let op: voeg bij je informatie toe wanneer je bedrijf is opgestart. Wanneer je dit niet hebt gedaan, kun je geen mijlpalen vóór het huidige jaar aanmaken.

Voorbeeld uitklapmenu aanmaken mijlpalen Facebook

Vervolgens kun je jouw hoogtepunt ook toevoegen! Een aantal tips:

  • Voeg alleen hoogtepunten toe die ook voor je doelgroep relevant zijn.
  • Houd de informatie kort en bondig, net zoals bij gewone Facebookberichten.
  • Voeg foto’s toe aan de mijlpalen.
  • Als er geen fotomateriaal meer beschikbaar is, voeg dan afbeeldingen toe waarin het hoogtepunt met tekst is vormgegeven.
  • Laat mensen door je historie scrollen door er een prijsvraag aan te koppelen. Ze moeten dan op zoek naar informatie voordat ze iets kunnen winnen. 

Voorbeeld aanmaken mijlpalen Facebook

Je kan ervoor kiezen om het hoogtepunt niet in de tijdlijn van je volgers te laten verschijnen. Je kan je afvragen waarom je dit zult doen. Je plaatst het toch niet voor niets? Dat klopt, maar als je meerdere mijlpalen toevoegt worden je fans overladen met berichten. Je kan er dan voor kiezen om het gespreid te plaatsen.

Als je mijlpalen hebt toegevoegd, heb je iets wat weinig Facebookpagina’s hebben. Hierdoor ben je onderscheidend en bied je je fans iets extra’s. Pluggerz oordopjes is hier een mooi voorbeeld van:

Voorbeeld mijlpalen Pluggerz

Heb je nog vragen over het delen van jouw geschiedenis? Wij helpen je graag verder!

Willeke Stam
Gek op content met een voorliefde voor kattenfilmpjes.
Terug
  • Hermine Broggel

    dit kan niet meer?? er staat alleen Schrijf iets.