Wensink Automotive is de grootste dealer van Mercedes-Benz, smart en Ford.

Content strategie

Wensink Automotive heeft ons gevraagd advies en ondersteuning te geven bij de uitvoeren van diverse social media activiteiten. Dit advies hebben wij omgezet in een content strategie, die we samen met Wensink Automotive ontworpen hebben. We zijn begonnen met het analyseren van de interne kennis en hetgeen Wensink Automotive aanbiedt. Wensink Automotive verkoopt verschillende automerken, die allen verschillende doelgroepen aanspreken. In de content strategie is hier rekening mee gehouden. Uiteindelijk is bepaald welke kernwaarden en informatie omgezet gaan worden in content. Vervolgens is bepaald op welke social media platformen dit gedeeld wordt, waarbij een content kalender de uitingen overzichtelijk maakte.

De content strategie is geïmplementeerd door Wensink Automotive, wij kijken tweewekelijks mee met de activiteiten en ondersteunen Wensink Automotive daar waar nodig. Een mooi voorbeeld van deze implementatie zijn de video’s over veiligheid in het verkeer, de #tipvantim.

'' Ontwikkel een content strategie en maak inzichtelijke welke rol Wensink kan innemen binnen de verschillende social media platformen. ''

Resultaat:

3

automerken

3

harde doelstellingen

1

content strategie