Energiek is dé zorgverzekering voor vrouwen. Energiek zet zich in voor betere zorg voor vrouwen, dit doen ze door een zorgverzekering samen te stellen die past bij de behoefte van vrouwen. Een echte vrouwenverzekering.

Facebookmarketing

In 2014 en 2015 hebben we voor een toename van fans gezorgd op Facebook. Energiek heeft een fanbase opgebouwd van 7.750 vrouwen, maar wat doe je daar vervolgens mee? Juist; de interactie aangaan via leuke content!

Voor Energiek hebben wij verschillende content thema’s bedacht. Deze thema’s zijn in samenhang met de pijlers van het merk: gezond, fit, positief en mama’s. Met zoveel fans konden we specifiek targetten, alleen vrouwen met kinderen zagen bijvoorbeeld content over kinderen. Vrouwen zonder kinderen zagen dit dus niet omdat zij meer interesse hebben voor andere content. In de berichten stuurden we op reacties, zodat Energiek echt de interactie opzocht met haar verzekerden en fans. De reacties werden vervolgens opgevolgd door een webcare-team, zodat er kleine gesprekjes ontstonden.

Onlangs hebben wij het laatste Facebookbericht geplaatst. Energiek heeft namelijk moeten besluiten om te stoppen. Helaas is het ze niet gelukt om een zorgverzekering neer te zetten met vrouwspecifieke vergoedingen tegen een acceptabele premie. Daarom gaat Energiek over naar haar ‘grote broer’ Salland Zorgdirect. Aan ons om de mensen over te halen voor deze verzekering, want wij werken mee aan de Zorgcampagne van Salland Zorgdirect.

''Zorg voor interactie met de doelgroep en bereik per maand 75.000 fans op Facebook.''

Resultaat:

8,5 %

Engagement

+ 75.000

Maandelijks bereik

Meer weten?

Willeke kan je er alles over vertellen, willeke@crowdmedia.nl of 06 2826 3709.