Wij werken voor Harley-Davidson Benelux! Harley-Davidson zelf heeft geen introductie nodig, toch?

Battle of the Kings

Ieder jaar organiseert Harley-Davidson de Battle of the Kings competitie. Alle officiële Harley-Davidson dealers uit Europa ontvangen een uitnodiging om een eigen custom bike te maken. Allereerst strijden de dealers binnen de Benelux tegen elkaar. Uit de top 3, de bikes met de meeste stemmen, werd door een professionele jury de winnaar voor de Benelux gekozen. De winnaar gaat vervolgens door naar de Europese finale in Biarritz tijdens het custom-event ‘Wheels & Waves’. De winnaar van deze finale mag zich ‘Custom King’ van het jaar 2016 noemen.

Samenwerking Crowdmedia en Harley-Davidson
Crowdmedia was binnen deze campagne verantwoordelijk voor de bekendheid en activatie op dealerniveau. Om dit te realiseren werden de deelnemende custom bikes gepromoot via video-advertenties via YouTube, Facebook en Instagram. Daarnaast werden er advertenties ingezet via Facebook en Google Adwords om stemmen te verzamelen. Nieuw binnen deze campagne was het gebruik van Facebook Canvas, een nieuwe advertentiemogelijkheid binnen Facebook die nog maar zelden gebruikt werd. Alle advertenties focusten zich op het geografische gebied van de desbetreffende deelnemende dealer. Inclusief Vlaams- en Franstalige dealers in België en Luxemburg.

Onze ervaring met Facebook Canvas binnen deze campagne lees je op Adformatie.nl,
deel I en deel II!

Resultaat

6

van de 11 Benelux dealers in Europese top 10 geëindigd

277%

boven target gescoord (op basis van klikken)