Wensink Automotive is de grootste dealer van Mercedes-Benz, smart en Ford.

LinkedIn strategie

Content marketing is een bekend begrip bij Wensink Automotive. Samen met Wensink Automotive hebben we al een Facebookstrategie opgezet, waarbij we ondersteuning geven voor twee Facebookpagina’s. In de tussentijd zijn de volgers op de bedrijfspagina van Wensink Autmotive op LinkedIn gestaag doorgegroeid. Het werd tijd voor een strategie en het wekelijks plaatsen van content. Maar er is meer dan alleen een bedrijfspagina, de medewerkers van Wensink Automotive zijn ook actief op LinkedIn. Daar hebben we ook over nagedacht.

Wensink Automotive heeft 700+ medewerkers, waarbij een groot deel actief is op LinkedIn. Wensink Automotive wil de medewerkers graag helpen om meer uit hun netwerk te halen. Daarvoor hebben we een stappenplan opgesteld, die de medewerkers meeneemt in de wereld van LinkedIn. Hoe zorg je voor een optimaal profiel, hoe schrijf ik zelf interessante berichten en wanneer kan ik een bericht vanaf de bedrijfspagina delen? Het is voor veel mensen ook lastig om hun eigen functie te beschrijven, daarom heeft Wensink Automotive dit al voorbereid. Simpelweg knippen en plakken en je functie-titel en omschrijving is compleet. Om de medewerkers te motiveren om het stappenplan door te nemen, kunnen ze mooie prijzen winnen met een goed profiel. Binnen korte tijd waren er al veel medewerkers die zich hadden aangemeld voor de win-actie. Met een conversiepercentage van 25% behaalden we goede resultaten. Benieuwd naar de site? Klikken maar!

We hebben ook gewerkt aan de bedrijfspagina van Wensink Automotive. Voor LinkedIn hebben we aan de hand van verschillende thema’s een content strategie opgesteld. Content staat of valt met mooie visuals, daarom hebben we ook nieuwe grids ontworpen. Zo blijven we binnen de huisstijl, maar valt de content wel op. We zagen een toename van engagement op LinkedIn, bekijk het zelf op de pagina van Wensink Automotive!

'' Zorg ervoor dat onze medewerkers meer uit hun LinkedIn-netwerk halen en schrijf een strategie voor onze eigen bedrijfspagina. ''

Resultaat:

1

stappenplan

25%

Conversie win-actie

1

LinkedIn strategie

Meer weten?

Willeke en Wouter kunnen je er alles over vertellen, willeke@crowdmedia.nl of wouter@crowdmedia.nl.