Wensink Automotive is de grootste dealer van Mercedes-Benz, smart en Ford.

Merkbekendheid

Wensink Automotive is ook dit jaar trotse mobiliteitspartner van PEC Zwolle en FC Groningen. Tijdens de open dagen van PEC Zwolle en FC Groningen presenteren de clubs hun spelers en maken fans kennis met hen. Als mobiliteitspartner is er ruimte genoeg om tijdens de Open Dagen je merk Wensink te profileren, gecombineerd met de lancering van de nieuwe Mercedes Benz CLA. Vorig jaar is de selfieactie met sterspelers van beide voetbalclubs één groot succes geweest. Door alle learnings en successen samen te voegen is er dit jaar gekozen voor een nieuw actiemechanisme! En de resultaten liegen er niet om.

Ook dit jaar waren de fans in grote getalen aanwezig, rijen dik en vol enthousiasme wachtend op het moment dat ze de auto in mochten om een selfie te maken met een voetbalspeler. Maar wat is er dan anders? In plaats van een stemactie op de leukste foto, was het nu de bedoeling dat deelnemers aan de actie hun selfie instelden als profiel- en of bannerfoto. Door het laten instellen van een profiel- en of bannerfoto en men zichzelf te laten taggen in de foto, blijft de foto langer actief in een profiel en creëer je veel extra organisch bereik. Een gemiddelde Facebookgebruiker heeft 133 fans. Het geschatte extra organische bereik van deze totale actie is dan ook maar liefst: 129.675. Twee weken na de Open Dag zijn alle data verzameld en heel veel fans hebben op de juiste manier hun selfie ingesteld als profiel- en of bannerfoto. Een onafhankelijke jury heeft de leukste selfie foto uitgekozen, en 3 foto’s per club vielen in de prijzen!

Met dit actiemechanisme zijn de vooropgestelde doelen behaald, en hoe! Een conversie van 18% behalen op het aantal ingestelde profiel- en of bannerfoto’s is een goed resultaat. De verwachting was namelijk 10%. Een extra leuke bijkomstigheid is dat Wensink Automotive 334 fans rijker is!

" Laad Wensink Automotive als trotse sponsor en zorg voor activatie. "

Resultaat:

18%

Conversie

334

Nieuwe fans