Translink is het bedrijf achter de OV-chipkaart

SEA campagne

Translink is het bedrijf achter de OV-chipkaart. Iedereen kent de OV-chipkaart, een kaart die je nodig hebt om te reizen met het openbaar vervoer. Maar velen zijn niet bekend dat je de OV-chipkaart automatisch kunt opladen als je onvoldoende saldo op je kaart hebt staan. Translink kwam met de vraag om dit bij de doelgroep onder de aandacht te brengen.

In samenwerking met Emotion is de website www.debestetip.nl ontwikkeld. Een website met de meest voorkomende vragen rondom automatisch opladen en een doorklik naar de website om automatisch te kunnen opladen. Helaas hebben wij de conversie van ‘automatisch opladen’ niet kunnen doormeten door een afgeschermde (klant)omgeving. Crowdmedia heeft de SEA campagne ingericht en opgezet.

De resultaten waren bovenverwachting, 62% van al het bezoek op de pagina was afkomstig vanuit SEA en daarmee had SEA een belangrijk aandeel in de totaaltarget. Het doorklikpercentage (CTR) lag boven de 7% en van alle (SEA) bezoekers is er bij 50% een interactie geweest. Denk hierbij aan het klikken op een vraag of een doorklik naar de website. Mede door de goede scores van de SEA campagne is de target (aanvragen automatische opladingen) behaald.

Meer mensen moeten op de hoogte gebracht worden van de mogelijkheid om de OV-chipkaart automatisch te kunnen opladen

Resultaat

41.000

bezoekers op de landingspagina

62%

van het verkeer was afkomstig van SEA

50%

interactie van bezoekers

Meer weten?

Wouter kan je er alles over vertellen, wouter@crowdmedia.nl of 06 2412 7058.