Energiek, zorgcampagne
Energiek is dé zorgverzekering voor vrouwen. Energiek zet zich in voor betere zorg voor vrouwen, dit doen ze door een zorgverzekering samen te stellen die past bij de behoefte van vrouwen. Een echte vrouwenverzekering.

Zorgcampagne 2014

De zorgcampagne van Energiek is in samenwerking met Hemels van der Hart bedacht en neergezet. Dit hebben wij gedaan door de learnings van een jaar eerder mee te nemen en verder te optimaliseren. De effectiviteit van de campagne was dit jaar nog beter.

De drie pijlers waren:

  • Grotere fanbase Facebook
  • Behoudcampagne
  • Salescampagne

Wij hebben in de maanden januari tot en met september ons vooral gericht op een aantal behoudcampagnes en het vergroten van de fanbase op Facebook. Dit had als doel om vanuit een grotere base de campagne te gaan uitvoeren. Zodoende hadden we ons eigen sneeuwbal gemaakt op Facebook.

Vanaf half november (na bekendmaking van alle premies) zijn wij direct begonnen met de campagne. Elke week hebben wij flows gemaakt waarin alle ingezette middelen nauwkeurig gevolgd werden en op basis van cijfers er vervolgacties bedacht worden. De middelen die ingezet zijn in deze campagne waren:

  • SEA
  • Affiliate marketing
  • Facebook marketing
  • Display advertising
  • Mobile advertising
  • Partnerships met een aantal blogs en webshops

Door gebruik te maken van het opbouwen van een database (retargeting) in de eerste periode van de campagne en dan gerichte en relevante advertenties te tonen hebben wij ervoor gezorgd dat de campagne doelstellingen in slechts 5 weken behaald zijn. De laatste week van de campagne was een bonusweek en hiermee hebben wij de doelstellingen overtroffen.

"Maak een effectieve campagne met de inzichten die verzameld zijn van 2013"

Resultaat

-23%

kosten per conversie t.o.v. 2013

22%

meer dan doelstelling

250%

meer fans op Facebook