16 March

Tips om meer uit je business-Instagram te halen

Onlangs vertelde Willeke je alles over een effectieve Instagramstrategie. Deze blog is een logische vervolgstap. Waarschijnlijk heb je inmiddels een Instagrampagina voor je organisatie. Maar hoe maak je effectiever gebruik van je Instagramaccount? Ik geef je zeven makkelijk toepasbare tips.

Pakkende tekst
Bij Instagram ligt de nadruk op de afbeelding, maar vergeet niet een pakkende tekst eronder te schrijven. Vaak is dit een toelichting op de afbeelding. Je kan de tekst eindigen met een vraag waardoor je de interactie aangaat met je volgers.

Wees consistent
Consistentie is een belangrijk begrip. Naast dat je regelmatig iets moet posten, is je account een stuk aantrekkelijker wanneer er een bepaald patroon te zien is. Zorg dus voor een bepaalde stijl op je profiel. Bij Forever21 zie je goed dat er een specifieke sfeer terug te zien is.

Forever21

Unieke content
Gebruik Instagram om unieke behind-the-scenes content te delen, zoals Victoria’s Secret in onderstaand voorbeeld doet. Zo creëer je een persoonlijke relatie met je potentiële en huidige klanten. Mensen zijn dol op achtergrondinformatie!

VS

Niet te zakelijk
Instagram is een informeel platform. Wees daarom ook informeel in je schrijfstijl en maak je volgers enthousiast. Uiteraard moet het wel bij je identiteit passen, dus let hier op.

Leuk om naar te kijken
Toon je product op een andere manier. Wees origineel en blijf ver weg van de standaard productfoto’s. Zorg dat je product ‘in actie’ is. Een goed accountvoorbeeld is Scotch & Soda. De trui wordt in een aantrekkelijke setting geplaatst, waardoor het leuk is om naar te kijken.

Scotch

Hashtags, hashtags, hashtags
Gebruik hashtags die aansluiten bij je afbeelding en tekst. Het klinkt heel logisch, maar het wordt vaak vergeten. Het is de enige manier om de mensen te bereiken die jouw merk niet volgen. Houd het wel binnen de perken: vijf hashtags is meer dan genoeg.

Crossmediale aanpak
Integreer Instagram met de andere social mediakanalen van je merk of organisatie. Heb je bijvoorbeeld een Facebookpagina, gebruik dan daar je foto’s van Instagram en link naar je Instagramkanaal. Dit zorgt voor meer traffic op de verschillende kanalen.

Zeven tips die makkelijk toepasbaar zijn, niet waar? Ik ben benieuwd welke jij al toepast. Heb je misschien zelf nog handige tips? Deel het in de reacties!

Geschreven door Milou van As

Terug