15 May

Van harte bijna gefeliciteerd!

Hoera! Bij Facebook is het mogelijk om advertenties op bijna-jarigen te targeten. Een leuke manier om je doelgroep te verrassen en te laten zien dat je betrokken bent. Over het algemeen richten bedrijven zich voornamelijk op nieuwe klanten, maar het is makkelijker om je op klanten te richten die al bekend met je product(en) zijn. Bedrijven maken veel gebruik van het sturen van e-mails aan de bijna-jarige, maar waarom niet ook Facebook hiervoor inzetten?

🎈Word je gek van onze video, ga naar deze pagina en we sluiten je de komende 180 dagen uit.🎈

Hoe werkt het?

Het is best simpel om een advertentie te targeten op mensen die bijna jarig zijn. Bij Advertentiebeheer ga je naar ‘Doelgroep’, vervolgens ga je naar ‘Gedetailleerde doelgroepen’ en typ je hier ‘bijna jarig’ in. Dit zorgt ervoor dat mensen die binnen een week jarig zijn jouw advertentie te zien krijgen. Je kunt er vervolgens nog voor kiezen om de doelgroep verder te segmenteren (man/vrouw, leeftijd, etc.)

Wat zijn de mogelijkheden?

Naast dat er voor een goed gevoel wordt gezorgd bij de doelgroep, zitten er nog meer voordelen verbonden aan de advertenties.

  1. Gewone advertentie: Wanneer het bedrijf enkel betrokkenheid wil laten zien bij de doelgroep, kan deze ervoor kiezen om een feestelijke foto of video te laten zien met een felicitatie erbij.
  2. Kortingscode: Zoals eerder gezegd sturen bedrijven vaak mails wanneer een van hun klanten jarig is. Zij koppelen er dan vaak een speciale actie aan voor die klant (bijvoorbeeld een cadeaubon van €5,-). Dit is ook mogelijk met de Facebook-advertentie. Dit kan bijvoorbeeld in de vorm van een unieke kortingscode.
    Om het de klant nog makkelijker te maken, kun je ook een button met “Shop nu” toevoegen zodat ze de kortingscode meteen kunnen gebruiken.
  3. Bonuspunten: Wanneer je klanten een klantenkaart hebben met een puntensysteem, kun je ze bonuspunten cadeau geven voor hun verjaardag.
  4. Product cadeau: In plaats van een kortingscode of bonuspunten, kun je bij de klant zijn/haar bestelling (met een minimumbestelbedrag) een product cadeau geven. Wellicht zorgt dit er ook nog eens voor dat de klant enthousiast is over het product en het later zelf koopt.
  5. Recept: Op een verjaardag wordt vaak taart gegeten, hier kan leuk op ingehaakt worden door een recept te delen met de jarige. Voor een advertentie is dit te veel tekst, dus kan er beter doorgelinkt worden naar een/de website.

Met de verjaardagsadvertenties laat je op een creatieve manier zien dat je aan je klant denkt.

Heb jij nog meer ideeën om je klanten leuk te verrassen? Laat het weten in de reacties.

 

Terug