5 tips Facebook
12 november

10.000 Facebook fans voor maar 35 euro!

Ja ja, je leest het goed. 10.000 Facebook fans voor maar 35 euro. Cheap ass en lekker snel naar de 10.000 fans. Als je dit wilt, dan zijn er genoeg Chinezen, Pakistanen en Indiase volkeren die je willen bij staan om dit te behalen. En nog een voordeel; je hoeft dit blog helemaal niet meer uit te lezen!

Maar wil je echt betrokken fans, die ook in je doelgroep vallen en misschien af en toe ook iets van je kopen (producten, diensten of het lezen van je blog) dan gaat dit tijd en dus geld kosten! Fijn dat je verder wilt lezen, daarom heb ik nog 5 tips om je te helpen.

#tip1 – Gebruik toffe foto’s
Bij Facebook heb je de keus om alleen een link te plaatsen, een foto of een video als update. Links werken middelmatig als je het bekijkt vanuit engagement. Wij zien in de praktijk dat een video erg goed werkt, maar kosten-technisch is dat natuurlijk weer een stuk prijziger dan een foto. Foto’s zijn gemakkelijk te gebruiken en overal op internet kun je deze vinden. Gebruik je het ergens van internet af, dan is het wel zo netjes om de credits terug te geven aan de maker. En op het internet zijn er een heleboel toffe foto’s. Kies zelf maar en bedenk waar jij een like op zult geven:


2011_Mercedes-Benz_C_250_CDI_(W204)_BlueEFFICIENCY_Avantgarde_sedan_(2011-10-11)            Manners_MB-Iconische-Fotos_-16

#tip2 – Gebruik korte omschrijving
Een korte omschrijving is vooral prettig dat mensen in 1 oogopslag zien wat je bedoelt en direct kunnen interacteren. Bij een langere omschrijving krijg mensen ook een “lees meer” in beeld te zien. In het gevecht om de timeline minuten van je fans is dit funest. Een omschrijving tussen de 100 tot 150 karakters is het mooist.

#tip3 – Maak er een wedstrijdje van
Mensen blijven competitief en vinden spelletjes toch erg leuk. Help deze mensen en begin een wedstrijd. Hoe? Er zijn allerlei tools die bijna niets kosten, zoals Woobox of Shortstack. Wat? Bijvoorbeeld een quiz.
En het kan nog simpeler, bijvoorbeeld een post (liefst met foto) met daarin direct de vraag en de multiple choice mogelijkheden. Is de vraag leuk genoeg, hoppa, lekker veel interactie en dit trekt weer nieuwe fans aan!

#tip4 – Gebruik je eigen kanalen om jouw Facebook page bekend te maken
Je hebt zelf meer kanalen dan dat je denkt. Meestal in ieder geval al 3.
1. Jouw website; plaats hierop de Facebook Like box
2. Jouw email handtekening; Zet onder je emailhandtekening jouw facebookpagina met een wervelende zin bijvoorbeeld; “word fan en krijg de leukste recepten/tips/etc”.
3. Jouw eigen Facebook persoonlijke pagina; deel zo nu en dan een update van je bedrijfspagina op je eigen persoonlijke pagina.

#tip5 – Post met een call-to-action
Wees duidelijk wat je verwacht van je publiek. Vaak ontbreekt een call-to-action, bijvoorbeeld “deel dit bericht”, “like dit bericht”, “wat vind jij van onze uitspraak”, “wat vind jij het leukst?” etc. Dit zorgt voor meer interactie met je publiek. En dit komt dan weer op de tiimeline van de vrienden van jouw fans. En als je dan leuk genoeg bent, meer fans!

En zo kunnen we wel doorgaan met tips, maar dit is wel het snelst gerealiseerd.

Ik ben benieuwd of jij een gouden tip hebt! Laat het mij weten.

Yasser Dehnavi
eigenaar Crowdmedia | online marketing | content marketing | social media | snowboard | Zwolle | papa | hardlopen
Terug