5 handvatten voor het bedenken van je content
31 mei

5 handvatten voor het bedenken van je content

Contentmarketing zorgt ervoor dat je beter zichtbaar bent onder je doelgroep. Maar wát moet je dan delen? Waardevolle content is datgene waar jouw lezer echt op zit te wachten. We geven je 5 handvatten om te bedenken waar jouw content over kan gaan.

1. Vaste rubrieken
Wanneer je vaste rubrieken voor je content hebt, krijg je meer structuur. Daarnaast wordt het ook makkelijker om de content te maken. Het format staat al, alleen de inhoud moet nog. Met vaste rubrieken ontstaat er herkenbaarheid en komen mensen misschien zelfs wel terug. Speciaal voor die rubriek.

2. Deel tips
Laat zien dat jij een expert bent binnen jouw vakgebied. Deel je kennis met je doelgroep en zorg ervoor dat je lezers er ook direct iets mee kunnen. Denk aan een stappenplan, handleiding of DIY. Maak het niet te moeilijk en zorg dat een leek het ook begrijpt. Een infographic, video of afbeelding kan daarbij helpen.

3. Inhakers
Inhakers kunnen een leuke toevoeging zijn op je content. Let er wel op dat je op dagen als 1 april, Kerst en Koningsdag veel concurrentie hebt. Doe het in zo’n geval heel goed, of sla hem over. Het merk, het moment en de content moeten een logische samenhang hebben. Haak vooral niet in het wilde weg in. Zorg ervoor dat je goed weet wat en wie je ermee wil bereiken.

4. Hergebruik
Goede content kun je vaker dan één keer gebruiken. Maar let op, want het 1 op 1 herhalen van een post heeft niet onze voorkeur. Elke post die je plaatst moet uniek zijn. Wel kun je het onderwerp waarover je schrijft of de link waarnaar je verwijst nog een keer gebruiken. Check daarbij of alles nog up-to-date is. Sluit content van anderen perfect aan bij jouw doel en doelgroep? Dan kun je dat prima delen. Je noemt dat ook wel contentcuratie. Een voorbeeld hiervan is ons maandag-middag-moment. Gebruik je content van anderen? Vergeet dan niet de bron te vermelden of te linken naar het originele stuk.

5. Achter de schermen
Deel iets over jezelf, je medewerkers en je werkzaamheden. Het is de perfecte manier om een kijkje achter de schermen te geven. Velen vinden het leuk om te zien hoe het er echt aan toe gaat bij een bedrijf. Natuurlijk zien ze graag het eindresultaat, maar wat eraan voorafging en wie eraan meewerkten is net zo interessant.

Je weet nu waar je content over kan gaan. Maar, hoe zorg je ervoor dat je content begrijpelijk is? Je leest het hier.

Terug