
Laat jezelf zien, wees transparant en bouw een goede relatie op met potentiele klanten. Het zijn een aantal regels die belangrijk zijn bij social selling. Help jouw doelgroep online en deel jouw specialistische kennis. Zo zorg je ervoor dat ze niet om je heen kunnen wanneer ze jouw expertise nodig hebben. LinkedIn is hiervoor het ideale platform. Maar, waar moet je aan denken als je met social selling start? Wij geven je 5 tips.
Tip 1 // Jouw LinkedInprofiel
Je benadert mensen vanuit je eigen profiel. Een professioneel en volledig profiel is daarom een must. Je hebt immers maar 1 kans om een goede eerste indruk achter te laten. Denk aan een goede foto, je koptitel en je samenvatting waarin je vertelt wie jij bent en waarom je doet wat je doet.
Tip 2 // Wees zichtbaar
Kijk eens naar de instellingen van je profiel. Kan iedereen jouw volledige profiel zien? Het zou natuurlijk zonde zijn als iemand een kijkje wil nemen, maar ze weinig informatie kunnen ophalen.
Tip 3 // Vergroot jouw bereik
Zie je een interessante post? Vergeet deze dan niet te liken of eronder te reageren. Je laat dan niet alleen aan de persoon zelf zien dat je interesse hebt in het onderwerp maar ook aan zijn of haar netwerk. In een reactie kun je laten zien welke expertise te hebt. Zorg bovenal dat het relevant is voor de persoon die de post plaatste.
Tip 4 // Ontmoet nieuwe mensen
LinkedIn is een perfect platform om nieuwe mensen te ontmoeten. De kracht zit vooral in de connecties van jouw netwerk. Vraag eens om een introductie binnen het netwerk van een connectie. Zo breid jij jouw netwerk verder uit en vergroot je jouw bereik.
Tip 5 // Laat je expertise zien
Last but not least: laat zien wat je in huis hebt. Deel jouw kennis en expertise. Plaats relevante updates van ontwikkelingen in de markt. Schrijf blogs over onderwerpen waar jij je veel mee bezig houdt. Zorg altijd dat je informatie deelt die aansluit bij de mensen die je wilt bereiken.
Heb jij zelf nog tips over social selling op LinkedIn? Deel ze met ons! Of wil jij meer lezen over het inzetten van LinkedIn? Lees dan ons blog over het maken van een LinkedIn advertentie.