
Contentmarketing gaat niet alleen om het verzamelen van leuke input en het maken van aansprekende berichten. Wil je met jouw content de aandacht trekken, dan zijn er meer punten waar je rekening mee moet houden. In deze blog geven wij tips en tricks. Zodat jij er online uitspringt!
1. Zorg voor een perfecte timing
Zonder een goede timing ben je nergens. Content gaat snel. Zorg dus dat je inspeelt op actualiteiten en de berichten op het juiste moment deelt. Met actualiteiten bedoelen we niet alleen het nieuws, maar ook andere belangrijke gebeurtenissen die invloed hebben op jouw merk. Ben je te laat met het delen van de content? Kies er dan voor om de post helemaal achterwege te laten.
2. Wissel af met de verschillende tools
Plaats jij alleen maar platte teksten op je Facebookaccount? Dan wordt het hoog tijd voor afwisseling! Als je wilt dat jouw content eruit springt op de tijdlijn, is (bewegend) beeld essentieel. Maak gebruik van de verschillende tools die Facebook aanbiedt. Zo kun je kiezen voor een diashow, een poll, foto’s en video’s. Of, gebruik je eigen creativiteit.
3. Zorg voor verschillende thema’s
Je hebt je content onderverdeeld in verschillende thema’s. Zorg dat deze thema’s elkaar afwisselen gedurende de contentperiode. Continu hetzelfde thema delen, daar wordt niemand vrolijk van. Ook hier: afwisseling is het codewoord.
4. Waarborg de kwaliteit
Zorg voor een uitstekende kwaliteit van jouw foto’s en video’s. Deel onscherpe video’s of foto’s alleen als ze écht de moeite waard zijn.
5. Wees kort en krachtig
Houd het bondig. Heb je echt veel te vertellen? Link je post dan door naar een blog of website. Ook in de afbeelding kun je wat tekst kwijt, maar let op: voor optimaal bereik bestaat de visual uit maximaal 20% tekst.
6. Promoten onder de juiste doelgroep
Helaas laat Facebook organische berichten nog maar nauwelijks zien op de tijdlijn. Om bij de doelgroep onder de aandacht te komen is het daarom noodzakelijk om jouw posts te promoten. Dit kan al voor een klein bedrag. Maak hiervoor doelgroepen aan via de bedrijfspagina, zodat je zeker weet dat de boodschap bij de juiste mensen terecht komt.