

De contentstrategie van Wensink Automotive staat. Tijd om opvallende content te gaan maken. Natuurlijk kunnen we content maken en dit op social media plaatsen. Maar, we kunnen dit ook groots aanpakken en de doelgroep hierbij betrekken. En dat hebben we gedaan!
De vraag
Wij vallen op binnen de automotive! Wij zijn geen 12 in een dozijn. 
Wij doen het anders. Kortom: hoe bouwen we een sterke band op met bestaande en toekomstige klanten van Wensink door leadgeneratie effectief in te zetten?
Onze aanpak
We kropen in de huid van autoliefhebbers en tegelijkertijd trotse bezitters van een Ford of Mercedes-Benz. Wat is hun belevingswereld en waar raak je ze mee? We kwamen uit op de Algemene Beauty Kuur (ABK); de auto van buiten en binnen netjes gereinigd. En dat was niet alles, ze krijgen er ook nog een professionele fotoshoot van hun auto bij. Om kans te maken op een gratis ABK, moesten ze een foto van hun Ford of Mercedes-Benz delen. Kat in ’t bakkie toch?
De oplossing
We gaven klanten via de e-mail de mogelijkheid om als eerste mee te doen aan de actie. Die strategie werkte, want ze deden in grote getalen mee aan de actie. Binnen een halve dag hadden we het doel van het aantal aanmeldingen behaald. Nadat de e-mail voor een enorme boost zorgde, volgden we de actie op via social media. In verschillende fases en met touchpoints bereikten we autoliefhebbers op LinkedIn en Facebook in het verzorgingsgebied van Wensink. We hebben getarget per merk en op interesse in auto’s. Iedere subdoelgroep had zijn eigen aanspreektoon. Uiteindelijk sloten we af met ruim 8 keer zoveel aanmeldingen dan gepland. Uit deze aanmeldingen zijn 5 winnaars gekozen. De overige aanmelders ontvingen opvolgende e-mails. Deze e-mails hadden een positieve invloed op de aftersales en er zijn afspraken ingepland voor de (betaalde) Algemene Beauty Kuur. Hoppa!