Bubbeltjespak.

Een aan(pak) waarvan je in je nopjes raakt.

Yes, een mooie uitdaging om op een leuke manier mensen mee te nemen in het onderwerp Arbeidsongeschiktheidsverzekering ofwel AOV. Daar kunnen we zeker iets tofs mee voor social! Van video, tot canvas, met als doel voor Facebook de start van de journey bij Centraal Beheer. Tijd voor een tof concept waarbij we binnen de vraag van bereik en start van de journey blijven.

De vraag

De zzp’ers en kleine ondernemers, we hebben er tegenwoordig een land vol van. Leuk, want eigen baas zijn brengt veel vrijheid en de mogelijkheid om je eigen tijd en taken te bepalen. Maar het brengt ook verantwoordelijkheid en risico met zich mee. Ineens moet je zelf je pensioen opbouwen en de risico’s opvangen als er is iets misgaat. Gelukkig is er een AOV om dat risico af te dekken. De vraag vanuit Centraal Beheer: hoe nemen we de doelgroep zzp’ers op een leuke manier mee in het onderwerp AOV via verschillende touchpoints?

Hoe gebruiken we via social activatie de oriënterende ondernemer op onze website?

Onze aanpak

Op een ludieke manier deden wij een social campagne onder de zzp’ers. Wij stelden de vraag: ben jij een AOV-ontwijker of een aanpakker? Bleek je een AOV-ontwijker te zijn, dan kon je gratis het AOV-ontwijkers-bubbeltjespak bestellen zodat je toch nog veilig over straat kon. Was je een aanpakker? Ook voor die route hadden we een aanpak bedacht.

De oplossing

Voor de ontwijker hadden we een route bedacht, namelijk een doe-het-zelf pakket om je eigen AOV-ontwijkers-bubbeltjespak te maken. Via een IKEA-achtige handleiding legden we stap voor stap uit hoe je zelf zo’n pak in elkaar knutselt. Simpel, want men kreeg gewoon een vel bubbeltjesplastic thuis. Maar de reacties en het effect was gigantisch. Van zichtbaarheid tot interactie en van klikken tot videoweergave. Een succesvolle campagne met een groot bereik en veel engagement. En kwam je er via de quiz achter dat je een AOV-aanpakker was? Wij zijn trots dat je het goed geregeld had voor jouw naasten, maar ook voor jezelf. Nog even een laatste check via Centraal Beheer om het zeker te weten?

Resultaat

  • Bereik
    + 2 miljoen
  • Landingen
    + 10.000 bezoekers
  • Pakken
    + 200 %
Yasser kan je er alles over vertellen.
yasser@crowdmedia.nl of 06 4211 0518