Op 53% van ondernemend Nederland heeft de coronacrisis een negatieve impact. Dat blijkt uit onderzoek van de Kamer van Koophandel (KVK). Minder omzet, slecht betalende klanten en meer stress zijn een greep uit de talloze gevolgen van de pandemie. Het dwingt ondernemers tot verandering. Een pittige tijd voor de doelgroep van Centraal Beheer Zakelijk, die schreeuwt om passende content. Laat dat maar aan ons over!
De vraag.
Scoort een contentcampagne hoge ogen? Dan laat je een opvolging niet aan je neus voorbijgaan. Een vervolg op de reeks coronacontent voor ondernemers in ‘De tip van…’ was dan ook een logische keus. Of is het keuze? Enfin. Centraal Beheer vroeg ons ook dit keer te helpen met een contentcampagne op maat.
Onze aanpak.
Allez-hop, op onderzoek uit! Want met welke vragen loopt die doelgroep van Centraal Beheer nou precies rond? Hashtag Workmode regelde influencers Aranka van der Voorden, Jorg Ruis, Emilie Sobels en Stephanie Knoors om ons daarbij te helpen. Online inspireren deze ondernemers dagelijks zo’n negentigduizend volgers. De vier geven via social media een kijkje achter de schermen van hun bedrijf en delen tips en tricks om mensen op weg te helpen in het ondernemerschap.
Het viertal staat middenin de doelgroep, heeft een groot netwerk vol ondernemers en weet dus wat er speelt bij de doelgroep. De belangrijkste topics tijdens de coronacrisis? Je medewerkers, je bedrijf en jezelf gezond houden. Helder, dan is dat de basis van de nieuwe reeks coronacontent. We zetten de kapstokken juridische hulp, medewerkers en gezond ondernemen neer om daar een selectie van twaalf vragen onder te hangen. Off we go!
De uitwerking.
De vier ondernemers stellen elk drie vragen aan de specialisten van Centraal Beheer. Een open deur natuurlijk. Letterlijk, want met al dat thuiswerken namen we de vragen op vanuit hun deurpost. Zo maakten we twaalf video’s op maat voor drie kanalen. Waar we de doelgroep bereikten? Niet alleen via de kanalen van de ondernemers zelf. We zetten vanuit Centraal Beheer ook advertenties op via LinkedIn, Facebook en Instagram Stories. Een simpele klik of swipe leverde het antwoord op de vraag van de ondernemer op. Centraal Beheer laat op deze manier zien dat ze naast de ondernemer staat, luistert naar wat er speelt in de markt en de expertise in huis heeft om de doelgroep te helpen.
Het resultaat.
Over de resultaten schrijven we maar wat graag naar huis! De video’s werden in totaal bijna tien miljoen keer bekeken en we bereikten bijna één miljoen ondernemers. Maar liefst 63 duizend van hen keken een video af en ruim vijfduizend klikten door voor het antwoord. Dat alles leverde ons een lage CPC op van € 1,39. Waar de campagne die knappe resultaten aan te danken heeft? Aan de focus. Die lag op het helpen van de doelgroep. Voor ondernemers, door ondernemers. En dat leverde heel wat zichtbaarheid op.
De cijfers.
Weergaven: 9.986.068.
Bereik: 958.355.
Klikken: 5.181.