Yes, we mochten aan de bak voor een nieuwe klant! Humankind ontwikkelde de app Ziejezo! om buiten spelen voor kinderen leuker én makkelijker te maken. Aan ons de vraag om met een activerende contentcampagne de app op de kaart te zetten. Game on!
De vraag.
Tikkertje, Annemaria Koekoek en schipper mag ik overvaren. Schoolpleinklassiekers die iedereen kent, toch? Nope! Kinderen zijn nu voornamelijk bekend met TikTok-trends, Snapchat-filters en ander online vermaak. Ruim 30% van de kinderen speelt maximaal 1 keer per week buiten.
Humankind vond het tijd voor actie en ontwikkelde een heuse beweeg-app. Want hoe krijg je kinderen vanaf 8 jaar echt in beweging? Juist, allemaal digitaal. Makkelijk buiten afspreken met vriendjes, toffe (beweeg)challenges en heel veel buitenspellen. Ziejezo! biedt het allemaal. Humankind vroeg ons met een contentcampagne zoveel mogelijk kinderen aan het Ziejezo’en te krijgen. Pas de problème!
Onze aanpak.
Iedereen weet dat kinderen dagelijks te vinden zijn op verschillende socialmediakanalen. Maar het is ook algemeen bekend dat je hen niet mag targeten met ads. Niet meer dan logisch. De focus in de buitenspelencampagne lag daarom op het activeren van ouders en verzorgers van kinderen van 8 tot 14 jaar. Of we de puppy’s zelf volledig links lieten liggen? Zeker niet.
Om de juiste aanpak te bepalen haalden we ons innerlijke kind naar boven. Waar kijken kinderen graag naar en op welke manier kunnen we ze toch bereiken? Het antwoord kwam in de vorm van ✨ influencermarketing ✨.
De uitwerking.
‘Activeer je kinderen om in de lockdown lekker buiten te spelen!’ Dat was de boodschap in de eerste campagnefase die tijdens één van de vele lockdowns live ging. Met een reeks knappe ads op Instagram en Facebook kondigden we de app aan bij ouders en verzorgers. Dat was niet alles! Want influencers Demi en Aldwin maakten beide een video om de kinderen zelf enthousiast te maken voor Ziejezo!
Toen de app eenmaal te downloaden was, werd het hoog tijd voor de tweede fase van de campagne. Met ads via Facebook en Instagram spoorden we de doelgroep aan tot het downloaden van de beweeg-app voor hun kind(eren). Via TikTok, Snapchat en YouTube zetten we video’s in die ook voor jonge kijkers aantrekkelijk waren. Zo nam Demi hen mee met de wandelbingo en Aldwin deed de bottleflip-challenge.
Het resultaat.
Wat de buitenspelencampagne heeft opgeleverd? Nou, een hele boel! Met  een knap staaltje influencermarketing wisten we veel kinderen in beweging te krijgen. Letterlijk en figuurlijk. De Ziejezo!-app is gedurende de campagneperiode namelijk meer dan 2.000 keer gedownload. Daarnaast behaalden we in totaal 3.669.139 weergaven en maar liefst 19.569 klikken. Puike resultaten dus, maar het werkelijke gebruik van de app kan nóg beter. Daarom zijn we met Humankind in gesprek hoe we meer actief gebruik kunnen realiseren. Wordt vervolgd, zeggen ze toch? 😉
De cijfers.
-
Weergaven3.669.139
-
Klikken19.569
-
Uitkijkpercentage10,27%