

Elk jaar stromen meer dan vijfhonderdduizend Nederlandse middelbare scholieren door naar het mbo. Ja, echt. Meer dan een half miljoen! Da’s natuurlijk fantastisch nieuws voor de 61 roc’s, aoc’s en vakinstellingen in ons land. Maar hoe zorg je als mbo-school dat je op het juiste moment tussen de oren van potentiële studenten én hun ouders komt? Met socialcontent die de doelgroep bij de les houdt, natuurlijk. En laat dát nou helemaal ons ding zijn. Voor mbo Menso Alting Zwolle klapten we daarom lekker uit de school met een tof videoformat! 🎬
Rake content.
Of we samen met Menso Alting het hele schooljaar door bouwen aan de relatie met de doelgroep? Absoluut! De open huizen en info-avonden zijn les moments suprêmes. Dan ontmoet de school zoveel mogelijk potentiële studenten en ouders. Niet gek dus, dat we in aanloop naar die momenten socialcampagnes inzetten. Om in de touchfase de doelgroep flink te raken, gingen we los met het videoformat ‘De Eerste Maand’. Hierin staan de brandende vragen van potentiële Menso Alting-studenten centraal. Over de sfeer op school, de grootste verschillen met de middelbare en hoe je je kan voorbereiden op een nieuwe klas. En tsja, wie kunnen dat soort vragen het best beantwoorden? Juist… huidige eerstejaars!
Geslaagd campagnemateriaal.
Een reporter en een cameraman doken de gangen van de knusse campus van Menso Alting in om de eerstejaars te interviewen. Zij hoorden de vragen op dat moment voor het eerst. Dat zorgde voor spontane en oprechte reacties die een goed beeld schetsen van de school, de sfeer en de studenten. Van het materiaal maakten we zes afleveringen en een teaser, die inmiddels al in de touchfase van drie campagnes op Facebook, Instagram en Snapchat schitterden. Benieuwd wat daar het effect van was? Spiek hieronder maar. 👇
De cijfers.
-
Bereik939.234
-
Klikken4.108
-
Gem. uitkijkpercentage1,83%