Het is 16 maart 2020. Onze premier vertelt vanuit zijn torentje dat Nederland op slot gaat. De pandemie die COVID-19 veroorzaakt, zet ook ons kikkerlandje op zijn kop. Ondernemers worden hard geraakt. De meeste van hen moeten zich flink aanpassen om op koers te blijven. Wat doe je met je contentmarketing als dit jouw doelgroep is? Daar hielpen wij Centraal Beheer bij.
De vraag.
De marketingplannen van Centraal Beheer Zakelijk voor 2020 waren rond. Contentmarketing en -campagnes met de behoefte van ondernemers als basis stonden in grote lijnen klaar. Say hello corona! De pandemie liet de relevantie van al die plannen als sneeuw voor de zon verdwijnen. Ondernemers kwamen in een zee van onzekerheid terecht. Met een hoofd boordevol nooit eerder gestelde vragen zijn ze vaak genoodzaakt hun business compleet anders in te richten. Centraal Beheer vroeg onze helpende hand bij het uitdenken en neerzetten van een reeks coronacontent op maat.
Onze aanpak.
Wie weet wat een ondernemer tijdens zo’n crisis het beste kan doen? Precies, die andere ondernemer. Waar de één allerlei kansen ziet, focust de ander zich vooral op de risico’s. Centraal Beheer heeft het perfecte platform om die kansdenkers een podium te geven en zo de met-de-handen-in-het-haar-zittende-ondernemer op weg te helpen. Tips van ondernemers, voor ondernemers. Logische keus, al zeggen we het zelf. LinkedIn is het nest van ondernemend Nederland en daarmee de plek om ondernemers te vragen naar hun ultieme tip. Zo gezegd, zo gedaan. Op de vraag naar advies voor ondernemers in deze crisistijd, reageerden maar liefst 30 fanatiekelingen met superhandige tips. De 12 ondernemers die de meeste likes kregen, boden we een plek op de socials van Centraal Beheer. Zo hielpen we ondernemers écht op weg.
De uitwerking.
De 12 beste tips werkten we verder uit. Elke tip met een eigen animatie waarin de ondernemer de hoofdrol speelt, volledig in huisstijl van Centraal Beheer. De animaties en bijbehorende copy maakten we op maat voor LinkedIn, Facebook en Instagram. Voor de laatste twee kanalen zetten we de tips ook klaar in een reeks Stories.
Het resultaat.
Een miljoen. Dat is hoeveel ondernemers we bereikten. We toonden hen in een korte periode veel verschillende en bovenal relevante content. Een win-win-winsituatie. De kansdenkers kregen een podium, heel veel ondernemers ontvingen tips via social en Centraal Beheer was al die tijd zichtbaar onder haar doelgroep. Fantastisch, toch? Het format ‘De tip van…’ is onderdeel van een campagne waarin ook influencers en specialisten van Centraal Beheer de ondernemers op weg helpen in crisistijd. Stay tuned, want daarover delen we snel meer.
“Bereid je thuiswerkdag voor en doe het moeilijkste werk aan het begin van de dag. ”
Cor van Drieberge, breintrainer en coach.
Resultaten.
-
Bereik958.464 ondernemers
-
Frequentie10,42
-