#doeduurzaam

Want dit is de tijd van doen.

Losse bananen pakken in de winkel, die heus net zo lekker zijn als die aan een tros. Of gaan voor een kortere douchesessie dan je gewend bent. Het zijn kleine dingen die je kunt doen om een verschil te maken. Hoe je een jonge doelgroep aanzet tot zo’n duurzame manier van doen? We nemen je mee in onze aanpak voor a.s.r.

Losse bananen pakken in de winkel, die heus net zo lekker zijn als die aan een tros. Of gaan voor een kortere douchesessie dan je gewend bent. Het zijn kleine dingen die je kunt doen om een verschil te maken. Hoe je een jonge doelgroep aanzet tot zo’n duurzame manier van doen? We nemen je mee in onze aanpak voor a.s.r.

De vraag.

Dit is de tijd van doen, dit is de tijd van doen. Neurie je hem ook mee? Dan ben je niet de enige. De commercial van a.s.r. genereerde een groot bereik. Met de campagne ‘dit is de tijd van doen’ wil de verzekeraar op een positieve manier meerwaarde creëren en iets bijdragen aan de maatschappij. Aan ons de schone taak om in lijn daarvan een simpel en herkenbaar videoformat te creëren voor een jonge doelgroep van 18 tot 35 jaar. We got this!

Hoe laden we ‘dit is de tijd van doen’ onder de doelgroep jongeren op Instagram?

Onze aanpak.

Minder vaak het vliegtuig pakken en niet elke dag vlees op het menu. Gen Z draait haar hand niet om voor duurzame keuzes. De Millenial vindt dat echter vaak nog lastig. Uit onderzoek blijkt dat zij wel willen bijdragen aan een betere wereld, maar niet altijd weten wat ze kunnen doen. Hoe mooi om hen daarbij te helpen met simpele tips in een fijn jasje? Lifehacks it is! In een videoreeks inspireren we hen met praktische voorbeelden van hoe je met een kleine aanpassing in je dagelijks leven, een groot verschil kan maken. Instagram is voor zo’n doelgroep én dit format natuurlijk een perfect kanaal. De videocontent maakten we passend, in copy en beeld(formaat), voor zowel Instagram Stories als Timeline. Een ideale manier om hen te bereiken en de interactie met hen aan te gaan.

De oplossing.

Minder waterverspilling, zuiniger met energie of lief zijn voor de bloemetjes en bijtjes. De lifehacks zijn zo simpel, dat je niet anders kunt dan ze direct toepassen. Komt dat even goed uit, want dit is de tijd van doen. Snelle en duidelijke content met een sterke boodschap en een grote impact. Dat is wat we maakten. Elke hack laat twee tegenstellingen zien. Eerst zie je de oude vertrouwde manier in beeld. Je weet wel, die net iets minder duurzaam is. Freeze! De tune van ‘dit is de tijd van doen’ klinkt en de meer duurzame manier van doen komt in beeld. De handelingen staan centraal. Zo blijven we weg van beleren en zoeken we de glimlach op.

Het resultaat.

De commentsection stroomde vol met tags en de vraag naar meer van zulke content was groot. Score! Dat was precies wat we wilden bereiken. De reacties waren positief, het bereik hoog en impact groot. De lifehacks leverden een hogere engagement op dan de gemiddelde post van de verzekeraar. En als kers op de appelmoes? Lokale supermarkten kwamen in beweging: ‘Pak die single bananen, wel zo vriendelijk voor het milieu!’. Kijk, daar wordt de wereld blij van. Gelukkig de mensen van a.s.r. ook. En wij zijn blij dat we beide werelden wat dichterbij elkaar hebben gebracht.

Resultaten.

  • Totaal
    330.096 weergaven
  • Best bekeken
    ‘Cotton bag’ video
  • Video volledig bekeken
    57.2967
Wouter kan je er alles over vertellen.
wouter@crowdmedia.nl of 06 2412 7058