Van poederkleuren tot poedercoating.

Met een sheet vol dilemma’s en contentkapstokken maakten we het creëren van content zo gemakkelijk mogelijk. That’s how we roll.

Poederkleuren voor op je meubels ken je waarschijnlijk wel, maar ken je poedercoating ook? DSM ontwikkelde een unieke manier om houten meubelen te coaten met poeder. Gunstig, want krasbestendiger, met minder schadelijke stoffen en in applicatie minder belastend voor het milieu dan de gebruikelijke coatings. Goed voor de wereld en beter voor jou.

De vraag

DSM richtte zich lange tijd met een technisch verhaal alleen op hun directe klanten. Kortom: het product pushen bij fabrieken die houten meubelen coaten. Omdat het weinig opleverde vond het chemieconcern het tijd worden voor een nieuwe aanpak. Verder de waardeketen in met een allesbehalve technisch verhaal. Tijd voor contentmarketing dus! En laten wij nou net bij hen om de hoek zitten en ook nog eens van wanten weten. Win-win.

Hoe creëren wij, met een pull-strategie, bekendheid van poedercoating door de gehele waardeketen?
Lotte de Vries, marketing and communications manager

Onze aanpak

Nu kun je poedercoating op allerlei meubels toepassen in en om je huis of op kantoor. Toch kozen we specifiek voor babymeubelen met de doelgroep toekomstige moeders. Niet alleen omdat de voordelen van poedercoating voor baby’s nog net iets groter zijn. Ook omdat toekomstige moeders een gemakkelijke doelgroep is om te onderzoeken en te targeten. Een duik in de belevingswereld van de doelgroep is voor ons de stap naar relevante content. Samen bepaalden we in een aantal strategische sessies de merkbelofte, de doelgroepbehoefte en de claim. Met een sheet vol dilemma’s en een drietal contentkapstokken maakten we het creëren van content zo gemakkelijk mogelijk. That’s how we roll.

De oplossing

Het merk DSM hoefde niet per se geladen te worden, het product poedercoating stond centraal. We besloten om een contentplatform op te zetten, sponsored by DSM. Hoppa, dat was scrollen en tikken geblazen! Tijdens een contentdag zetten we 16 blogs inclusief social posts, meta data en beelden klaar. Intern staat zo’n dag ook wel bekend als de stiltefabriek waarin we met een aantal creators in complete focus aan een reeks content werken. Het spiksplinternieuwe platform sustainablelife.nl werd gevuld en het moment was daar: let’s go live! Om zoveel mogelijk toekomstige moeders te bereiken nam DSM deel aan het ‘In de wolken’-festival, werd er een deal gesloten met 24-baby om traffic te genereren en als klap op de vuurpijl creëerden we een Instagram-feed volledig gericht op de toekomstige moeder. Hello baby!

 

Anne Fleur kan je er alles over vertellen.
annefleur@crowdmedia.nl of 06 3819 2616