Geluk op z'n Sallands.

Een flinke dosis online endorfine.

Elk najaar breekt voor zorgverzekeringsmaatschappijen weer een spannende periode aan. Want zodra de nieuwe premies voor basisverzekeringen bekend zijn, struint een groot deel van de Nederlanders het internet af voor een fanatiek potje vergelijk-de-verzekeraar. Soms duurt ‘t wel een paar weken voordat potentiële overstappers de knoop doorhakken. In die periode is het belangrijk dat je als verzekeraar zichtbaar bent. Dat vraagt om een sterke strategie en een knaller van een contentcampagne. En laat dat nou nét een belangrijk onderdeel zijn van ons werk voor Salland Zorgverzekeringen! Benieuwd hoe wij het merk in 2021 laadden onder de doelgroep? Lees dan verder.

Wat is geluk voor jou?

Goed… online zichtbaar zijn met relevante content: ons wel bellen! Met de najaarscampagne voor Salland Zorgverzekeringen wilden we de potentiële overstappers én de huidige verzekerden bereiken. We kozen voor het touch-, tell-, sell-model. Onze rots in de branding. Voordat we losgingen met de touchfase, introduceerden we het campagneconcept – Geluk op z’n Sallands – bij de doelgroep. Dat deden we aan de hand van een reeks korte video’s op Facebook en Instagram. Daarvoor trokken we Salland in en vroegen we voorbijgangers: ‘Wat is geluk voor jou?’ Kijk maar. 👇

Geluk op z’n Sallands.

Geluk is gezond. Maar je kan het niet afdwingen. Je kunt het wél opzoeken. Salland Zorgverzekeringen wil daarom haar doelgroep stimuleren om ruimte te maken voor geluksmomenten. Door gezond te eten, lekker te bewegen en vaak te ontspannen. Zo krijg je meer energie en zit je beter in je vel. Dát is Geluk op z’n Sallands. We maakten een merkfilm voor de touchfase waarin die boodschap centraal stond en verspreidden ‘m via YouTube, Facebook, Instagram, Snapchat en Pinterest. Ook creëerden we voor deze fase digitale radio-advertenties die we uitzonden via Juke en Spotify. Die herkenbare spotjes liepen door tot het einde van het jaar.

 

Naast de brandfilm maakten we voor de socials lekker luchtige content met de contentkapstokken voeding, beweging en ontspanning als basis. Per kanaal deden we dat nét even anders. Zo gaven we de doelgroep tips op Pinterest en Snapchat, stelden we vragen op Facebook en testten we kennis met quizjes op Instagram Stories. Het doel? De doelgroep laten nadenken over hun eigen gewoontes. Oké… en stiekem ook een beetje over het effect van die gewoontes op hun geluk.

Geluk volgens...

Zo, tijd voor wat diepgang. De tellfase leent zich daar natuurlijk als geen ander voor. Carrousels en infographics met groene-smoothierecepten, ontspannende ademhalingsoefeningen en korte, krachtige work-outs voor in huis. We gingen op alle kanalen dieper en concreter in op de drie kapstokken. Naast al dat lekkers maakten we ook het videoformat ‘Geluk volgens…’ Daarin deelden vier Sallanders hun persoonlijke geluksverhalen. Want het recept voor die ideale cocktail van endorfine, dopamine, serotonine en oxytocine is voor iedereen anders. Benieuwd naar het verhaal van Harlien? Bekiek ’t! 👇

Goed geregeld. Op z’n Sallands.

Ai-j plat könt proat’n, mu-j’t niej loat’n. Words to live by. Maar qua tone of voice hielden we het tóch maar bij Standaardnederlands. Salland Zorgverzekeringen is namelijk een regionale verzekeraar met landelijke dekking: één van de USP’s die we in de sellfase uitlichtten. Net als de superscherpe basispremie. We adverteerden erop los met visuals, gifjes en banners. Als friendly reminder voor alle last-minute-beslissers zetten we de laatste vijf dagen van het jaar ook nog aftelgifjes in. Zo kon dit najaar echt niemand meer om Salland heen. Zien? 👇

De cijfers.

  • Weergaven
    17.397.867
  • Klikken
    44.709
  • Geluk

PS Nog even over de brandfilm… Die maakten we in samenwerking met échte Sallanders! Muzikant en producer Ali Reza Tahoeni (A.R.T.) uit Hasselt, voice-over Boudewijn Koops uit Zwolle, regisseur, video-editor en uitvoerend producent Barbara de Baare (BKIJKS) uit Zwolle en regisseur Frank Oosterwegel uit Deventer. Regionaal teamwork makes the dream work, zegg’n wie dan. Maar het sounddesign van Audiochef uit Hilversum, de color grading van Revolve uit Eindhoven en het camerawerk van Coenfilm uit Arnhem mogen in dit rijtje ook niet ontbreken! We geven het niet graag toe, maar buiten Salland is natuurlijk óók talent en vakmanschap te vinden.

Wouter kan je er alles over vertellen.
wouter@crowdmedia.nl of 06 2412 7058