HollandZorg in nieuwe stijl.

Tijd voor een make-over.

Archiefkasten vol paperassen, een eindeloze stroom mails en ingewikkelde wetten en regels. Heb je als werkgever vaak mensen in of uit het buitenland voor je werken? Dan vraagt het regelen van zorgverzekeringen voor flexmigranten best wat administratie en de nodige kennis. No worries, HollandZorg neemt al dat werk uit handen. Sinds kort doet ze dat in een spiksplinternieuwe huisstijl. Van onze designhand welteverstaan.

De vraag.

Polisbladen, informatieve video’s, banners en ga zo maar door. Als zorgverzekeraar communiceer je veel met verzekerden. Zo ook HollandZorg. De voormalige huisstijl schoot tekort om een boodschap helder over te brengen. Met twee kleuren en een logo was het vaak een strijd om overzichtelijke en vooral leesbare middelen te maken. Tijd voor een make-over dus. Eat your heart out, Leco!

Kunnen jullie een volwaardige en rijke huisstijl maken voor HollandZorg?

Onze aanpak.

Van analyseren kan je leren! We doken daarom zowel in de markt als in het merk. Niet alleen om te kijken waar de doelgroep behoefte aan heeft, maar ook om de visuele identiteit onder de loep te nemen. De combi van zakelijk en menselijk kwam als rode draad uit de bus. De herkenbaarheid van het merk behouden we natuurlijk maar wat graag, dus kozen we voor een re-design. Met heldere kleuren, grafische elementen, strakke lijnen en ronde vormen als basis. Let’s go!

De uitwerking.

De hoofdkleuren bleven blauw en oranje maar we kozen voor fellere varianten. Daarmee zijn ze een stuk sprekender en bovenal beter te gebruiken met tekst. Ook bepaalden we een setje steunkleuren. Dat levert een rijk palet op, waarbij elke kleur zorgt voor contrast of juist lekker blend met de rest. Hoppakeetjes! De kleuren getackeld, op naar het volgende onmisbare onderdeel.

Het logo was onbewust chaotisch. Say what? Onze chef re-design Ashok legt het uit: ‘Een woordlogo dat veel verschillende letterhoogtes heeft, brengt onrust bij de kijker. Het zijn lijnen die je niet ziet, maar toch chaos veroorzaken. Daarom brachten we het onzichtbare lijnenspel terug van acht naar drie. Zo creëerden we rust en evenwicht.’ Knap werk, chefke. De typografie in het logo maakten we speciaal op maat. Met rechte lijnen voor de zakelijke kant en ronde vormen voor het menselijke aspect. Zoals iemand in een strak pak, met een fijne glimlach.

Last but not least voegden we een knap staaltje grafische elementen toe. We ontwikkelden een systeem waarin we die rechte lijnen samenvoegden met de ronde vormen. Het resultaat? Een langwerpige balk met ronde uiteindes die op allerlei manieren ingezet kan worden. Van accent boven een tekst, tot harten en pleisters op een achtergrond. Een supersimpele vorm waarmee je eindeloos kan variëren.

Het resultaat.

Dat mag er zijn! HollandZorg bezit nu over een rijke huisstijl. Geen vraag op grafisch gebied is nog te gek en de opgemaakte documenten lees je met alle gemak door. Uiteraard leverden we alles op in een knap huisstijlhandboek. Of de klant er net zo blij mee is als wij? Absoluut.

Yasser kan je er alles over vertellen.
yasser@crowdmedia.nl of 06 4211 0518