De ene na de andere campagne ging live, net als tal van socialposts. Samen met Keolis Nederland werkten we ook in 2019 aan succesvolle contentmarketing. Hoe dat er in 2019 uitzag? We vatten het kort voor je samen.
Vier het voorjaar!
Klaar voor de start… af! 2019 begon met de voorjaarscampagne: vier het voorjaar! Het doel van de campagne was verrassend genoeg het vieren van het voorjaar. Hoe je dat het beste doet? Door eropuit te gaan. De bus pakken naar een leuke bestemming zoals een stad, festival of museum, mét korting. We produceerden een film om de doelgroep te raken en sloten de campagne af met een fijne kortingsactie.
Voor de thuisblijvers.
De temperatuur steeg buiten gestaag, terwijl The Crowd al in vuur en vlam stond. De zomercampagne stond voor de deur en dat betekende alle hens aan dek. Dit jaar richtten we ons op de thuisblijvers, want ook ons land heeft genoeg te bieden. Met verschillende acties riepen we de thuisblijvers op om de bus of trein te pakken en een dagje weg te gaan. Met een reeks aan films inspireerden we de doelgroep om de bus (of trein) te pakken en van de zomer in eigen lang te genieten. De thuisblijvers konden uiteraard genieten van kortingsacties om maat.
Kom Pinnen!
Wanneer kunnen we nou eens pinnen in de bus? Een vraag die al lange tijd bij de reizigers speelde. Met de ‘Kom Pinnen!’-campagne werd het eindelijk wereldkundig gemaakt. Het pinnen in de bus werd geĂŻntroduceerd door films waarin buschauffeur David zijn ervaring deelde. Niet onbelangrijk, ook de buschauffeur is maar wat blij met de mogelijkheid om te pinnen. Het is snel, gemakkelijk en veilig. Zowel offline als online bereikten we de doelgroep met de boodschap: Kom pinnen!
De bus is zo gek nog niet.
Gure wind, eindeloze regenbuien en files in overvloed. Herfst in Nederland… Als het najaarszonnetje schijnt is het o zo fijn en kan je op de fiets of in de auto de hele wereld aan. Maar wat als het even tegenzit? Dan is de bus zo gek nog niet. Met de najaarscampagne wilden we de doelgroep laten zien dat reizen met de bus soms zo gek nog niet is. Wel met een dikke knipoog natuurlijk. Tijdens de Touch-fase zetten we drie films in met elk een eigen scenario dat de Nederlandse herfst typeert. Met een reeks socialcontent volgden we de films op in de Tell-fase en stuurden we op interactie. Om het nog aantrekkelijker te maken om eens de bus te pakken, stond er voor de Sell-fase wederom een actie op maat klaar.
Effe opladen.
Hoe ideaal is het als je niet eerst langs de automaat hoeft om je chipkaart op te laden? Dat helpt je een stuk relaxter te reizen. Onder de naam “Effe Opladen” zetten we een succesvolle campagne neer. We produceerden een film waarmee we de campagne aftrapten, gevolgd door fases waarin we aanzetten tot het automatisch opladen.
Happy Buschauffeurs.
Soms kom je iemand tegen die zó’n feest maakt van zijn werk dat je er direct happy van wordt. Een buschauffeur kan dat ook als geen ander. Met de Happy-campagne hielpen we hen om van elke rit een feestje te maken. Elke chauffeur ontving een eigen Happy-pakket en konden tijdens hun pauzes plaatsnemen in te fijne massagestoelen. Zeg nou zelf, een blije buschauffeur staat toch gelijk aan een blije reiziger?