

Dit is de tijd van doen. Met die optimistische slogan wil verzekeringsmaatschappij a.s.r. je bewust maken van de invloed die jouw keuzes hebben. Of wij bij Crowdmedia na #doeduurzaam tijd en zin hadden om de tijd van doen wat extra invulling te geven. Dat hadden wij zeker!
Footprint verkleinen, handprint vergroten.
Je bent vast wel bekend met de term footprint: de negatieve impact die je hebt op de aarde. Daar tegenover staat de handprint: alles wat je doet om die voetafdruk kleiner te maken. De vraag die a.s.r. aan ons stelde: kunnen jullie iets bedenken waarmee we op een positieve manier aansporen om hun handprint te vergroten?
Wij bedachten een content-format over de grote kracht van kleine keuzes.
Oftewel: klein doen, groot effect.
Klein doen groot effect.
De naam van het concept zegt het eigenlijk al: welke hele kleine simpele dingen kun je doen die een substantieel verschil maken? Dit soort dingen dus: neem voor kleine afstanden de fiets in plaats van de auto. Of zet ’s nachts je apparaten niet op stand-by, maar echt uit. Probeer iets minder te douchen. En laat je was eens in de lucht in plaats van in de droger drogen. We rekenden uit hoeveel energie of water je in een jaar bespaart als je dat consequent doet (flink wat) en het verhaaltje was rond. Onze eigen Wonderboy George plukte relevante stockfilmpjes van het net, stopte de copy erin en maakte er illustraties bij. Even roeren en klaar was het content-format.
Binnenkort komen de volgende vier afleveringen online. Pak in de tussentijd wat vaker de fiets, zet je apparaten voor het slapen uit, douche wat minder lang, laat je was wat vaker aan de lucht drogen en… stay tuned for more!