Look! Up in the sky!

De deuren vliegen je om de oren.

Minuten, uren, dagen, weken… Wachten is niemands hobby. En laten we wel wezen: tijd kost geld. Deurenfabrikant Van Vuuren uit Grou laat haar klanten daarom niet langer onnodig wachten. Bestel je een partij HPL-deuren bij Van Vuuren? Dan heb je die rap in huis. Binnen vijf werkdagen om precies te zijn. En dat is nieuws voor aan de grote klok! Als rappe reporters gingen wij voor Van Vuuren aan de slag.

De vraag.

Goed nieuws vraagt om een knaller van een bekendmaking. En precies daarvoor schakelde Van Vuuren onze hulp in. Hoog tijd om de handen uit de mouwen te steken en dit poerbĂȘste nieuws te verspreiden tot diep in het klantenbestand
 and beyond! Het doel? Een toename in bestellingen en awareness.

Hoe laten we onze klanten op een onvergetelijke manier weten dat onze levertijden op HPL-deuren korter zijn dan ooit?

Onze aanpak.

Van Vuuren maakt en levert deuren voor de utiliteitsbouw. Eh
 wat? Onder utiliteitsbouw vallen alle gebouwen, behalve woningen. Het klantenbestand van Van Vuuren bestaat uit partijen die vanwege een strakke planning behoefte hebben aan snelle en foutloze leveringen op maat. Gewoon een deur zonder gezeur. Dat komt goed uit, want lang wachten is er niet meer bij dankzij het door Van Vuuren bedachte RED-concept: Rap Een Deur. We gebruikten het thema ‘snelheid’ als creatieve basis voor deze campagne en hulden het in een Superman-jasje. Of cape, wat jij wil.

Is it a bird? Is it a plane? Door de versnelde levertijden van Van Vuuren zie je de deuren bijna vliegen. En dan is het logo van Van Vuuren ook nog eens een specht. Perfect! We gingen vol voor het superheldenthema en werkten dat uit. Compleet in comicstijl met een lekkere ‘Poof!’ of ‘Whoosh!’ hier en daar. We kozen voor een combi van online en offline middelen, omdat Van Vuuren en de doelgroep beide gebruiken in hun communicatie. Stiekem deden we dat ook zodat we creatief lekker los konden gaan. We maakten de campagne extra spannend door het nieuws op te knippen in een teaser- en een onthullingsfase. Gewoon, omdat cliffhangers het zo lekker doen.

De uitwerking.

Een paar kaarten, twee landingspagina’s, mails, een papieren verrekijker, socialposts, een T-shirt. Je kan het zo gek niet bedenken, wij maakten het voor Van Vuuren. De teaserfase trapten we af met een kaart en een verrekijker in de brievenbus van de klanten. Want, wat hangt er toch in de lucht? Een QR-code in datzelfde postpakket bracht hen naar een zeer mysterieuze landingspagina. Spanning is leuk, maar niet zo goed voor de mens. Na een week was het dan ook tijd voor de onthulling: ‘Yes, it’s a bird!’ Met een lamellenkaart in de analoge inbox en een knappe mail in de digitale variant brachten we het goede nieuws. We verwezen naar de gloednieuwe RED-informatiepagina, inclusief brochure en bestelformulier. Dat alles in de stijl van de campagne, natuurlijk. Om zoveel mogelijk mensen te bereiken, gooiden we er als klap op de vuurpijl een reeks socialposts tegenaan. Oh, en hadden we al gezegd dat klanten een T-shirt kregen bij een bestelling in campagnetijd? Kom maar deur met die door!

Het resultaat.

Hoe dit allemaal uitpakte? Super, man! 🩾‍ De bestellingen namen met 42% toe en de brochuredownloads stegen met 39%. We bereikten mensen zowel online als offline en dat zorgde voor veel awareness. De klanten, site- en socialbezoekers van Van Vuuren weten nu dat ‘rap’ bij Van Vuuren Ă©cht rap is. Je knippert Ă©Ă©n keer met je ogen en er ligt een deur op je mat.

De cijfers.

  • Toename bestellingen
    42%
  • Toename downloads
    39%
  • Awareness
    ♟