Salland voor Salland.

Bliede daj d’r bint.

Hoe kom je tot een rijk socialconcept? Zo één waarmee je niet alleen het merk van Salland Zorgverzekeringen laadt maar ook nog eens heel efficiënt content maakt voor de komende 6 maanden. Wij nemen je mee in onze aanpak.

De vraag

Omkijken naar elkaar levert niet alleen een goed gevoel op, het versterkt ook de sociale cohesie en vermindert eenzaamheid. Dat noaberschap is in Salland heel gewoon. Zo ook voor Salland Zorgverzekeringen.  De lokale zorgverzekeraar draagt met het ondersteunen van initiatieven al bij aan zorg voor elkaar in de regio en zocht een manier om vanuit het merk omkijken naar elkaar te stimuleren en Zorg op z’n Sallands te laden.

"Hoe kunnen we als lokale zorgverzekeraar bijdragen aan een samenleving die nog meer omkijkt naar elkaar?"

Onze aanpak

Dat we fan zijn van het 3H-model van Google is vast niet onbekend. De drie contentlagen Hero, Hub en Hygiëne bieden een goede basis om een doelgroep te boeien en binden. In samenwerking met WeFilm werkten we toe naar een rijk concept. Een ding wisten we één ding zeker: de inwoners van Salland staan centraal. Niet alleen om mensen echt verder te helpen maar ook voor het vergroten van de herkenbaarheid en het organisch bereik. Onder de naam Salland voor Salland boden we een podium aan mensen die wel wat hulp konden gebruiken.

De oplossing

Eén productiedag, 45 crewleden, 16 video’s. Wat was het een feest! In 12 uur tijd verzamelden we genoeg video-materiaal voor 6 maanden content. Lekker efficiënt! De Hero-laag werd ingevuld met een merkfilm waarin door veertien Sallanders een oproep werd gedaan. Zo boden we hen letterlijk een podium in de regio. Meer weten over een oproep? Tuurlijk! We interviewden erop los en maakten bij elke oproep een film van een minuut met achtergrondinfo. Ook wel de Hub-content, die we als format distribueerden via Facebook, Instagram en YouTube. Op Salland.nl/voorSalland staan alle oproepen op een rij, inclusief aanmeldbutton uiteraard.

Yasser kan je er alles over vertellen.
yasser@crowdmedia.nl of 06 4211 0518