Een jaar waarin we als strategisch marketingpartner nog dichter naar onze bijna-collega’s van Salland Zorgverzekeringen toetrokken. En wat was het een fantastische periode. Hoe we met de lokale zorgverzekeraar afgelopen jaar bouwden aan een langetermijnrelatie met de inwoners van Salland?
Strategisch oogpunt.
De najaarscampagne is voor elke zorgverzekeraar het moment om tot actie over te gaan. Al een aantal jaar verzorgden we de distributie ervan met succes. 2019 was anders. We kropen nog dichter tegen elkaar aan en startten in april een intensief strategietraject. Vanuit een reeks sessies waarbij we met verschillende afdelingen spraken, zetten we een sterke contentmarketingstrategie en bijbehorende doelgroepstrategieën neer. Een raamwerk dat verder gaat dan alleen de marketingafdeling. Zorg op z’n Sallands is daarin de rode draad. Met de strategie laden we het merk continue, bouwen we doorgaand aan een relatie met de klant en vergroten we de naamsbekendheid. Handig, want zo komt de druk niet alleen op het laatste kwartaal te liggen. Vanuit deze strategie produceerden we onder andere de merkfilm Salland voor Salland. Klik en bewonder deze parel!
Najaarscampagne.
Naast het continue laden van Zorg op z’n Sallands, blijft de najaarscampagne een belangrijk onderdeel van ons werk voor Salland Zorgverzekeringen. De continue contentmarketingstroom bouwden we uit met de campagnetactiek ‘Touch, Tell, Sell’. Vanuit de contentclaim Zorg op z’n Sallands creëerden we een reeks laagdrempelige content. Van video-interviews met de Sallanders uit de merkfilm Salland voor Salland, tot interactieve Stories op Facebook en Instagram. De focus lag niet alleen op online, ook offline was Salland Zorgverzekeringen veelvuldig zichtbaar. Door bestaande en nieuwe content te combineren en continue verrassen en de interactie op te zoeken creëerden we een groot bereik. Waar we het meest trots op zijn? Het verkeer naar de website dat aanzienlijk groeide ten opzichte van vorig jaar. Missie geslaagd.
Salland Clubactie.
Sportverenigingen krijgen het elk jaar lastiger. Met steeds minder leden, vrijwilligers en budget is het niet makkelijk om een club draaiende te houden. Salland Zorgverzekeringen helpt daarom sportverenigingen met onder andere de Salland Clubactie. Een actie waarmee een vereniging per verzekerd lid een bepaald bedrag krijgt. Naast deze financiële ondersteuning, biedt Salland Zorgverzekeringen ook cursussen of een extra paar handen aan. We zetten voor de Salland Clubactie een strategie neer om de naamsbekendheid in de regio te vergroten en de relaties met aangesloten clubs te versterken. Een van de creaties die daaraan bijdragen zijn vlogs die een inkijkje geven in de Salland Clubactie.
Schaatsclinic.
Salland Zorgverzekeringen doet graag iets extra’s voor haar verzekerden. Na het succes van vorig jaar, was het dan ook niet meer dan logisch om de schaatsclinic in Deventer te herhalen. Om de clinic te promoten en mensen te activeren zich aan te melden, maakten we een video. Schaatster Carlijn Achtereekte verzorgt de clinic en speelt vanzelfsprekend de hoofdrol in deze aankondiging. Via Facebook bereikten we veel mensen en dat leverde binnen no-time een groot aantal aanmeldingen op. Daar reden we dus zeker geen scheve schaats mee!