Salland in 2019.

Een terugblik op het afgelopen jaar met Salland Zorgverzekeringen!

Een jaar waarin we als strategisch marketingpartner nog dichter naar onze bijna-collega’s van Salland Zorgverzekeringen toetrokken. En wat was het een fantastische periode. Hoe we met de lokale zorgverzekeraar afgelopen jaar bouwden aan een langetermijnrelatie met de inwoners van Salland?  

Strategisch oogpunt

De najaarscampagne is voor elke zorgverzekeraar het moment om tot actie over te gaan. Al een aantal jaar verzorgden we de distributie ervan met succes. 2019 was anders. We kropen nog dichter tegen elkaar aan en starten in april een intensief strategietraject. Vanuit een reeks sessie waarbij we verschillende afdelingen spraken haalden zetten we een sterke contentmarketingstrategie en bijbehorende doelgroepstrategieën neer. Een raamwerk dat verder gaat dan alleen de marketingafdeling. Zorg op z’n Sallands is daarin de rode draad. Met de strategie laden we het merk continue, bouwen we aan doorgaand aan een relatie met de klant en vergroten we de naamsbekendheid. Handig, want zo komt de druk niet alleen op het laatste kwartaal te liggen.

Salland clubactie

Sportverenigingen krijgen het steeds lastiger. Met steeds minder leden, vrijwilligers en budget is het niet makkelijk om een club draaiende te houden. Salland Zorgverzekeringen helpt daarom sportverenigingen met onder andere de Clubactie. Een actie waarmee een vereniging per verzekerd lid een bepaald bedrag krijgt. Naast deze financiële ondersteuning, biedt Salland Zorgverzekeringen ook cursussen of een extra paar handen aan. We zetten voor de Clubactie een strategie neer om de naamsbekendheid in de regio te vergroten en de relaties met aangesloten clubs te versterken. Een van de creaties die daaruit voortvloeien zijn vlogs die een inkijkje geven in de Salland Clubactie.

Najaarscampagne

De najaarscampagne blijft een belangrijk onderdeel van ons werk voor Salland Zorgverzekeringen. Naast Salland voor Salland zetten we een campagne op in de lagen Touch, Tell, Sell. Niet alleen online maar ook offline was Salland Zorgverzekeringen veelvuldig zichtbaar. Door slim gebruik te maken van bestaande content en de interactie op te zoeken via poll’s op Facebook en Instagram creëerden we een groot bereik. Maar nog mooier, het verkeer naar de website groeide ten opzichte van vorig jaar aanzienlijk.

Schaatsclinic

Salland Zorgverzekeringen doet graag iets extra’s voor hun verzekerden. Na het succes van vorig jaar, was het dan ook niet meer dan logisch om de succesvolle schaatsclinic in Deventer te herhalen. Om de clinic te promoten en mensen te activeren zich aan te melden, maakten we een video.  Schaatser Carlijn Achtereekte verzorgt de clinic en speelt vanzelfsprekend de hoofdrol in deze aankondiging. Via Facebook bereikten we veel mensen en dat leverde binnen no-time een groot aantal aanmeldingen op. Natuurlijk gaan we ook aan de slag met een video van de clinic zelf die op 13 maart plaatsvindt.

Yasser kan je er alles over vertellen.
yasser@crowdmedia.nl of 06 4211 0518