Zorg op z'n Sallands.
Groeien als zorgverzekeraar in een markt dat vooral prijsgedreven is. Moeilijk? Wij houden wel van een uitdaging!
Een dubbelcijferige groei realiseren voor Salland Zorgverzekeringen in een markt waarin elk jaar maximaal 7% van de mensen switcht? We kregen dat samen voor elkaar én hoe!
De vraag
Salland Zorgverzekeringen wil graag groeien als zorgverzekeraar door de toegevoegde waarde van een regionale zorgverzekeraar te laten zien. Een gezonde groei dat vooral regionaal is. De vraag is dan ook aan ons: hoe zorgen wij er als regionale zorgverzekeraar voor dat we zichtbaarder zijn in de regio?
Onze aanpak
Liefde, waardering en oog hebben voor elkaar zijn waarden die centraal staan bij zowel de organisatie Salland als het gebied van Salland. Drie waarden die perfecte ingrediënten zijn voor een tof concept. We hebben de afgelopen jaren al aardig wat toffe campagnes gemaakt met Salland Zorgverzekeringen. En vanuit deze data konden we een drietrapscampagne maken (touch, tell, sell). We wilden ons vooral richten op de emotie ‘Zorg op z’n Sallands’. En hoe kun je emotie nou het beste overdragen? Via video natuurlijk! Héél veel mooie pakkende video’s.
De oplossing
Een commercial die uit 4 verhaallijnen bestaat, maar die samen komen in een 30sec-variant. Zo maakte de doelgroep eerst kennis met Salland Zorgverzekeringen. In de tellfase hebben we deze verhaallijnen weer apart ingezet en zijn de herkenbare beelden doorgetrokken richting de sellfase. Een campagne met een écht digitaal hart, maar wel met ondersteuning vanuit offline (abri’s, NS-spreads, dagbladen). En hoe leuk! Gedurende de campagneperiode hebben we continu geoptimaliseerd en konden we steeds gerichter targetten en mensen het product van Salland laten zien. Alles is getarget op het verzorgingsgebied van Salland. Maar zijn we ook doorgeschoven naar Zwolle als verzorgingsgebied met een héle vette kerstpakkettencampagne (zie video). Deze contentmarketingstrategie met toffe uitwerkingen heeft uiteindelijk een dubbelcijferige groei opgeleverd voor Salland Zorgverzekeringen. Én dat in een prijsbepalende markt. Tof, hè?!
Resultaat
-
Bereik6 miljoen
-
Landingen250.000 bezoekers
-
Verkoop100% hoger dan target