Een bezoekje aan de camping, relaxen op het strand of een terrasje pakken in een nog onbekende stad. Na tijden van lockdown wilde iedereen er deze zomer weer op uit. Typisch gevalletje knaldrang. Hup, achter die groezelige geraniums vandaan en de hort op. Om de reizigers van Keolis Nederland weer in beweging te krijgen, bedachten we Super Summer Hero. Een man met een missie: in één zomer zijn complete, inmiddels overvolle bucketlist afvinken. Hoe hij zich verplaatste? Gewoon, met de bus!
De vraag.
Oké, we noemen ’t beestje één keer bij de naam. Corona. Onze niet zo geliefde ‘tante Corrie’ kwam logeren en bleef veel langer dan gehoopt. Dat hakte erin, ook bij vervoermaatschappij Keolis. Mensen bleven meer thuis dan ooit en reizen met het openbaar vervoer mocht eigenlijk alleen als je daar een goede reden voor had. Gelukkig verviel dit advies in het voorjaar van 2021. Op dat moment begon het zonnetje ook weer schijnen. Toeval? No way. Hoog tijd om weer zoveel mogelijk mensen de bussen van Keolis in te krijgen en samen te zorgen voor een knaller van een zomer!
Onze aanpak.
Keolis brengt reizigers van A naar B in vier grote regio’s in Nederland. En in die regio’s vind je heel veel leuke locaties zoals pretparken, dierentuinen en gezellige steden. Perfect om die lang opgespaarde bucketlist af te vinken! Maar we merkten dat de reizigers nog wat terughoudend waren. Daarom lieten we Super Summer Hero in de campagne voordoen hoe je zo’n bucketlist grondig aanpakt.
Ready? Set? Go! 🏁 In korte tijd maakten we ons klaar voor de start van de campagne. Die liep trouwens van 10 juli tot 29 augustus. Met een combinatie van online en offline middelen wilden we de reizigers van Keolis op de hoogte brengen van de Super Summer Deals (bustickets met hele knappe kortingen). De hoofdboodschap? Waar je deze zomer ook naartoe wilt, de bussen van Keolis brengen je er naartoe voor ‘n prikkie. Die bucketlist komt hoe dan ook af.
De uitwerking.
Eén man… Eén bucketlist… Eén zomer… Eén vervoermiddel… De bus! Ja, het hoogtepunt van de campagne was wat ons betreft toch écht de super-epische campagnevideo. Hierin zie je hoe Super Summer Hero zich thuis klaarmaakt om naar de bushalte te gaan. Hawaï-shirtje aan, fanny pack om z’n middel en een halve liter zonnebrand in de aanslag. Hij werpt een laatste blik op zijn bucketlist en gaat eropuit. Vastberaden en klaar voor actie.
We gebruikten deze campagnevideo en de follow-up in de eerste fase van de socialcampagne op Facebook en Instagram. In de fases daarop gaven we reizigers inspiratie voor leuke, voordelige uitjes in de regio met de Super Summer Deals.
Naast de complete socialcampagne en andere soorten online advertenties, maakten we nog veel meer. Van logo’s, posters, banners en flyers tot de visuals voor op de schermen in de bus. En als klap op de vuurpijl deelden we op stations in Almere, Zwolle, Enschede, Amersfoort en Veenendaal zonnekleppen uit. Want de zon is fantastisch, maar tijdens het afwerken van je bucketlist moet je natuurlijk wél goed kunnen zien wat je doet.
Het resultaat.
Of wij onze eigen bucketlist vol verwachtingen na de campagne konden afvinken? Jazeker! De campagne deed het namelijk supergoed. Online haalden we 8.034.069 weergaven, die goed waren voor 26.623 klikken! Maar ook offline bereikten we veel mensen, bijvoorbeeld tijdens de uitdeelacties op meerdere stations. Daar gaven we 1.875 reizigers een zonneklep en een flyer mee naar huis. En om af te sluiten met een échte knaller… Keolis verkocht in totaal 38.372 Super Summer Deals. Pak aan!
De cijfers.
-
Weergaven8.034.069
-
Klikken26.623
-
Uitgedeelde zonnekleppen1.875