Verbouwen begint met Bouwbakkie.

Een contentcampagne met verpulverende resultaten.

Wat een sloopkogels, die landgenoten van ons. Door corona zaten we aan huis gekluisterd en dat leverde een ware verbouwtrend op. Eind 2020 werd er twee keer zoveel verbouwbudget aangevraagd als het jaar daarvoor. Maar waar laat je al dat sloop- en bouwafval? Nou, in een Bouwbakkie, natuurlijk. Aan ons de schone taak om die bakkies aan de man te brengen.

De vraag.

Dit is niet de eerste keer dat we aan de slag gingen met een contentcampagne voor Bouwbakkie. Vorig jaar timmerden we al goed aan de weg om de merkbekendheid onder de doe-het-zelvers en zzp’ers te vergroten. Dat leverde een bereik van twee miljoen en tienduizend klikken op. Of we daar nog een schepje bovenop konden doen. No problemo. De focus van Bouwbakkie lag dit jaar vooral op het vergroten van de merkvoorkeur. Zo gezegd, zo gedaan.

Hoe vergroten we de merkvoorkeur bij zzp’ers en doe-het-zelvers?

Onze aanpak.

De badkamer vervangen, de tuin opnieuw aanleggen of de indeling van een verdieping volledig veranderen. Er wordt heel wat afgeklust binnen de muren van Nederlandse huishoudens. De een neemt het heft in eigen hand, de ander huurt liever een zzp’er in. Hoe dan ook, het levert veel puin op en daar heb je een container voor nodig. Kortom: verbouwen begint met Bouwbakkie! Een sterke en herkenbare leus die we daarom als rode draad namen. We kozen daarnaast voor een contentcampagne die naadloos aansluit op de belevingswereld van zowel de doe-het-zelver als de zzp’er. Inspelen op het verbouwmoment it is!

Het plan de campagne? Met herkenbare situaties waarin slopen centraal staat, trokken we de aandacht tijdens de touchfase. In de tellfase passeerden alle soorten bakkies de revue en in de sellfase legden we de nadruk op de USP’s zoals de snelle levering en de lange huurperiode. De call-to-action, gericht op conversie, is altijd aanwezig. Gewoon bestellen die bak! We creëerden een grote zichtbaarheid door in onze distributiestrategie te kiezen voor meerdere kanalen. Een crossmediale aanpak dus, waarin we ads inzetten via Facebook, Instagram, YouTube, Google Ads en radio. A je to!

De uitwerking.

Is het die ene buurman die zijn gesloopte muur in een container gooit? Nee, het is een advertentie van Bouwbakkie. We kozen voor opvallende geluiden en herkenbare situaties om de aandacht van de doelgroep te trekken. De isometrische stijl die we vorig jaar ontwikkelden, trokken we dit jaar naar een hoger niveau. Je leest het goed, nóg hoger. Dat leverde acht fijne video’s op die aansluiten op vier verschillende bouwscenario’s. Het slopen van je keuken, het vervangen van je badkamer, een complete make-over van je tuin en een algemene verbouwing. Ze kwamen zowel in copy als in video veelvuldig in beeld bij de doelgroep. Tot slot creëerden we een carrousel dat het bestellen van een Bouwbakkie wel erg aantrekkelijk maakte. Bob de Bouwer is er niks bij.

Het resultaat.

Baksteen, de rest is geschiedenis. 🎶 Die digitale stenen leverden fantastische resultaten op. Dertien miljoen views, 68 cent per klik en meer dan 52 duizend klikken naar de website. Maar dat is niet alles. Het uitkijkpercentage lag op 42% en dat is maar liefst vier keer de benchmark. De campagne zorgde voor 23 duizend websitesessies met een bouncepercentage van 36%.  Wow! Volgens Google is dat excellent, dat vinden wij dus ook. Met een fundering van simpele en herkenbare content bouwden we een campagne die staat als een huis. Maar een welverdiend bakkie doen dan?

De cijfers.

  • Weergaven
    13.578.791
  • Kosten per klik
    €0,68
  • Klikken op links
    52.441
Mandy kan je er alles over vertellen.
mandy@crowdmedia.nl of 06 8122 0119