

Het zonnetje schijnt, de lucht is blauw… Recreatieve reizigers, kom maar gauw. Eh, waarheen? Nou, naar de halte of ’t station! Want dit voorjaar had vervoersmaatschappij Keolis weer mooie deals voor haar reizigers. Aan ons de taak om de campagnebloemetjes buiten te zetten en de doelgroep reiskriebels te geven! 🌷
Vier (samen) het voorjaar!
De voorjaarsdeals richtten zich dit jaar op samen reizen. Want het voorjaar vieren, doe je natuurlijk niet in je eentje. Nee, the more, the merrier! 🐎 Daarom konden reizigers van allGo, Twents, Syntus Utrecht, RRReis en Blauwnet een gratis meereisticket of gratis extra dagkaart downloaden en gezellig iemand mee op pad nemen. In de bus of trein dan. Niet op die merrie.
Vrolijke video’s.
Jong, oud, gezinnen, vriendinnen en stelletjes. Iedereen voelde afgelopen voorjaar de kriebels om eropuit te gaan. Met die insteek maakten we drie video’s voor de touchfase van de socialcampagne op Instagram, Facebook en YouTube. De muziek, tone of voice van de copy – inclusief rijm – en het herkenbare, vaste eindshot zorgden voor een vrolijke vibe. De boodschap? Vier het voorjaar! Ga eropuit met de trein of bus. Een must-see, kijken dus! ⤵️
Museum, shoppen of terras?
De hoofdpersonen uit de touchfasevideo’s hadden allemaal andere plannen voor een lekker dagje uit. Want de één wordt blij van een dagje ronddwalen in een museum. De ander shopt ’t liefst tot ‘ie dropt. En weer iemand anders maakt graag alle terrassen in de stad onveilig. Daarom legden we in de tellfasevideo’s de nadruk op verschillende uitjes. De gemene deler van de video’s uit de tellfase? 🚌 #busjekomtzo
Pak jouw voorjaarsdeal, pak de bus!
Naast de vrolijke video’s, schoot onze huisfotograaf Jeroen Keep op locatie ook foto’s van onze hoofdrolspelers. Die foto’s gebruikten we als basis voor de sellfase. We voegden er knappe animaties en aansporende copy aan toe, et voilà: de sellfase ads waren geboren!
Meer, meer, meer.
Of we nog meer het web op slingerden dan social ads? Zeker. Zo maakten we de deals goed vindbaar met Google Ads en extra zichtbaar met Display banners. Ook schreven we voor de platforms NU.nl en indebuurt.nl parels van artikelen over leuke uitjes in de verschillende regio’s, die makkelijk te bereiken zijn met het OV. Voor het offline gedeelte van de campagne trokken we wederom alles uit de kast. Van abriposters en visuals voor busschermen tot advertenties in lokale dagbladen. Om de reiskriebels ook nog tast- eh… eetbaar te maken, trakteerden we reizigers op meerdere stations op doosjes pepermunt. Geen stille hint, hoor. Gewoon een klein cadeautje om lekker fris het voorjaar in te gaan. 🌬
De cijfers.
-
Weergaven11.710.264
-
Klikken32.167
-
Tickets4.706