Webinar & chill!

Trek je beste huispak aan… Laat die popcorn knallen… En ga er lekker voor zitten!

Wat doe je als opleiding als de open huis dagen niet door kunnen gaan vanwege een pandemie? Precies! Dan kom je zelf naar de toekomstige studenten toe. Maar hoe? Dat was de uitdaging van Landstede MBO om mee aan de slag te gaan.  

De vraag

Alle open dagen op scholen zijn geannuleerd vanwege corona, maar veel studenten zitten nog middenin het keuzeproces voor een nieuwe opleiding. Landstede MBO wilde deze studenten toch informeren en helpen om de juiste keuze te maken voor een (nieuwe) opleiding. Bijkomend voordeel: de studenten snuffelden aan alle mogelijke studies bij Landstede MBO. De vraag van onze klant luidde dan ook: Hoe brengen we op een leuke manier de online open dagen van Landstede MBO onder de aandacht bij de doelgroep?

Hoe brengen we op een leuke manier de online open dagen van Landstede MBO onder de aandacht bij de doelgroep?

Onze aanpak

Niet één… niet twee… maar met een heuse Webinar 3daagse voor toekomstige studenten tussen de 15 en 19 jaar! Geen makkelijke doelgroep om te bereiken. Hoe bereiken we die doelgroep? Juist, net zo denken als zij! Want wat zou jij doen als je die leeftijd hebt en je krijgt plotseling vanuit huis les? Stiekem Netflixen, Youtubefilmpjes kijken, Snapchatten, Instagrammen en gamen. Dus lieten we Landstede MBO daar ook zijn.

De oplossing

Dus goten we de Webinar 3daagse in de vorm van Webinar & chill! Lekker vanaf je eigen bank met een grote bak popcorn op schoot, webinars kijken en ontdekken welke opleiding bij jou past. Studenten konden zich voor verschillende webinars (opleidingen) aanmelden. Verschillende docenten gaven een korte toelichting over de inhoud van de desbetreffende opleiding, om zo een duidelijk beeld te geven. Daarnaast was er ruimte om vragen stellen via de chat. Denk hierbij aan vragen: ik twijfel tussen iets creatiefs of iets met mensen. Kunnen jullie me helpen? Vervolgens werden deze vragen in een talkshowsetting verzameld en live in de uitzending beantwoordt door de verschillende gasten die waren aangeschoven.

En met succes! We bereikten ruim een miljoen weergaven en het verkeer vanuit Snapchat ging door het dak. Het was fijn om te zien dat we in deze bijzondere tijd toch dicht bij de doelgroep konden blijven.

Resultaten

  • Weergaven
    1.239.408 weergaven
  • Klikken op links
    7.994
Yasser kan je er alles over vertellen.
yasser@crowdmedia.nl of 06 4211 0518