

Brood met aïoli, carpaccio met pestodressing, gerookte zalm met dille en meloen met ham. 🍉 Tapasrestaurant La Cubanita heeft het allemaal. Wat nog ontbreekt? Genoeg personeel in de verschillende vestigingen. Hoog tijd voor een weergaloze wervingscampagne. Zo eentje waar je het heet van krijgt en het water je van in de mond loopt.
De vraag.
Er was eens… dat ene virus dat ervoor zorgde dat de wereld bijna twee jaar op slot ging. Ja, weet je het nog? Het zorgde bij veel bedrijven voor een groot personeelstekort. Precies om die reden klopte La Cubanita bij ons aan. De tapasketen zocht mensen in de leeftijd van 16 tot 24 jaar, wij weten alles van TikTok en Snapchat. Een gevalletje één plus één. Aan ons de schone taak om op zoek te gaan naar jonge mensen die wel een zakcentje willen verdienen, goed gaan op personeelskorting én dol zijn op tapas. Kan niet moeilijk zijn om die te vinden, toch?
Onze aanpak.
In zes weken tijd een behoorlijk aantal nieuwe medewerkers vinden. Dat vroeg om een daadkrachtige aanpak. We besloten vanwege de jonge doelgroep dat TikTok en Snapchat de twee perfecte kanalen waren voor deze wervingscampagne. Het touch-, tell-, sellmodel werd uit de kast gehaald. In de touch- en tellfase lieten we met de videoserie Meet La Cubanita zien waarom werken bij La Cubanita zo leuk is.
In de sellfase zetten we retargeting in om mensen te laten solliciteren.
De uitwerking.
Huidige medewerkers werden opgetrommeld voor een filmdag in de La Cubanita-vestiging in Zwolle. We vroegen ze het hemd van het lijf over werken bij La Cubanita. Van blunders op de werkvloer tot tapasgerechten waar je ze ’s nachts voor wakker mag maken, de stellingen vlogen in het rond. Dat zorgde voor hete content, want de antwoorden werden gegeven met groene en rode pepers. 🌶 Onze huisfotograaf schoot op locatie knappe plaatjes van de hoofdrolspelers en onze videohelden zorgden na de draaidag voor snelle snippets. Dat vormde de basis voor het materiaal in de sellfase. Als kers op de kaart tikten onze tekstwonders ook alle copy voor de landingspagina én voor de campagne.
Het resultaat.
Klaar voor een portie overheerlijke resultaten? We haalden meer dan 6 miljoen weergaven op TikTok en meer dan 8 miljoen weergaven op Snapchat. De TikTok-video’s kregen 22.800 likes en werden 210x opgeslagen. Gemiddeld keek 5% van de doelgroep de video voor 95% uit. En als kers op de taart solliciteerden er bijna 200 mensen bij La Cubanita! Als dat geen resultaten zijn om je vingers bij af te likken…
De cijfers.
-
Weergaven14.777.261
-
Klikken41.570
-
Aantal sollicitaties192