Zone.college kleurt de toekomst groen.

Een campagne die het beste binnenste naar buiten haalde.

Klop klop. Wie is daar? Zone.college. Zone wie? Zone.college, een overkoepelende onderwijsinstelling met verschillende praktijkgerichte vo- en mbo-opleidingen. Of wij potentiële leerlingen én hun ouders konden oproepen naar de open dagen te komen. Geen eenvoudige opgave, want hoe breng je die verschillende opleidingen samen in één duidelijke boodschap die voor al die verschillende groepen aantrekkelijk is? Gelukkig kun je ons altijd wakker maken voor een ingewikkelde puzzel. Lees maar mee.

De vraag.

Alles bij Zone.college staat in het teken van een groene, duurzame toekomst. Toch staan ze nog steeds vooral bekend als agrarische school. Het aanbod is echter veel breder. Je kunt je bijvoorbeeld ook verdiepen in waterbeheer, green design en voedselhygiëne. Zone.college wilde een wervingscampagne voor de open dagen van hun opleidingen. Maar om de juiste leerlingen te trekken en een bredere doelgroep aan te spreken, wilden ze ook hun imago aanscherpen.

Hoe bereikt Zone.college een bredere doelgroep voor de open dagen?

Onze aanpak.

Om de échte vraag van Zone.college op te lossen, hadden we meer nodig dan een paar uitingen rondom de open dagen. Een kleine rebranding, om precies te zijn. Zodat we konden vertellen waar Zone.college voor staat. Dus bedacht de afdeling creatie een brandfilm die alle doelgroepen aanspreekt. En die zo in elkaar zit dat hij eenvoudig opgedeeld kan worden in korte snapshots. Waarna onze distributiewonders aan de slag konden: zij tekenden verschillende funnels uit, zodat de juiste mensen op het juiste moment de juiste boodschap te zien zouden krijgen. Sudoku voor gevorderden.

De uitwerking.

De opleidingen van Zone.college zijn erg verschillend, maar hebben twee gemene delers. Ten eerste is alle onderwijs gericht op de praktijk. Daarbij trekken ze alles uit de kast om bij iedere leerling te onderzoeken waar de passies en talenten liggen. Ten tweede staat bij elke opleiding de groene toekomst centraal. Die groene toekomst verwoordden wij met de slogan ‘Samen kleuren we de toekomst groen’. Vervolgens filmden we echte leerlingen van Zone.college voor een wit doek en vulden we in de postproductie de lege ruimtes op met groene animaties van hun toekomstdromen. Potentiële leerlingen bereikten we vooral via Snapchat en Instagram. Hun ouders (die uiteraard ook een belangrijke rol spelen bij de keuze van een opleiding) via Facebook en ook Instagram.

Het resultaat.

Dit leverde een parel van een campagne op, met klinkende resultaten: bijna 9 miljoen weergaven en meer dan 60 duizend klikken zorgden voor zoveel aanmeldingen dat helaas niet iedereen fysiek aanwezig kon zijn op de open dagen. (Had met corona te maken: het aantal mensen dat samen mocht komen was nog steeds beperkt). De leerlingen van Zone.college waren trouwens ook enthousiast over de nieuwe richting waarmee hun school naar buiten trad. En da’s toch ook fijn, om trots op je school te kunnen zijn. Laat maar komen, die groene toekomst!

 

De cijfers.

  • Weergaven
    8.959.345
  • Klikken
    61.107
  • Aantal aanmeldingen
    veel te veel.
Wouter kan je er alles over vertellen.
wouter@crowdmedia.nl of 06 2412 7058