Zorg voor elkaar.

Een 360º campagne op z’n Sallands.

Het leven is er niet bepaald goedkoper op geworden, het afgelopen jaar. Daarom kiezen veel mensen ervoor om op hun verzekering te bezuinigen en over te stappen naar een prijsvechter. Klein probleempje voor Salland Zorgverzekeringen: dat is geen prijsvechter. En tóch is het gelukt om Salland Zorgverzekeringen te laten groeien in deze pittige tijden. Door ons te richten op de persoonlijke aanpak van een regionale zorgverzekeraar.

De vraag.

Elk jaar wisselen meer dan 1 miljoen Nederlanders van verzekeraar. En proberen zorgverzekeraars hen over te halen de overstap naar hen te maken. Een daarvan is Salland Zorgverzekeringen. Aan ons de vraag om bij al die potentiële overstappers merkvoorkeur voor Salland te creëren. En daarbij vooral te vertellen wat Salland als regionale zorgverzekeraar doet om een gezonde levensstijl te promoten. Met andere woorden: kunnen we het thema van 2021 (geluk op z’n Sallands) doortrekken naar de huidige tijdsgeest? Tuurlijk kunnen wij de tijdsgeest op z’n staart trappen!

Hoe zorgen we ervoor dat overstappers overstappen naar Salland?

Onze aanpak.

Voor deze campagne wilden we Salland Zorgverzekeringen nóg beter positioneren als betrokken zorgverzekeraar. Om dit goed in beeld te brengen zijn we weer op zoek gegaan naar echte Sallanders die hun verhaal wilden vertellen. Echte Sallanders die hun geluk stimuleren door te investeren in beweging, ontspanning, gezond eten en aandacht voor de ander. Een van die heel gewone Sallanders was trouwens Emma Oosterwegel, Olympisch kampioen in de meerkamp. Een andere was, niet geheel toevallig, ZorgGids bij Salland Zorgverzekeringen. De centrale boodschap: geluk ervaar je pas écht als je ook zorgt voor elkaar.

De uitwerking.

Je kent het drietrapsraketje wel: touch, tell, sell. Of see, think, do… We hebben het niet uitgevonden, maar maken er wel graag gebruik van: drie fasen om je campagne in op te delen. In de eerste fase vertelde de overkoepelende commercial het hele verhaal en lieten we onze hoofdrolspelers in individuele video’s aan het woord. In de tweede fase gingen we dieper in op de voordelen van een zorgverzekering bij Salland. En in de laatste fase riepen we vooral op om je premie te berekenen op salland.nl. Met uitingen op Youtube, Instagram, Facebook en Pinterest, maar ook met een advertentie in de regionale dagbladen en abri’s in de bushokjes. Doordat we heel veel variatie in boodschappen hadden, konden we de campagne bovendien heel dynamisch inrichten en gaandeweg optimaliseren. En was het hierdoor mogelijk om per platform de focus te leggen op de advertenties die de beste resultaten haalden.

Je kent het drietrapsraketje wel: touch, tell, sell. Of see, think, do… We hebben het niet uitgevonden, maar maken er wel graag gebruik van: drie fasen om je campagne in op te delen. In de eerste fase vertelde de overkoepelende commercial het hele verhaal en lieten we onze hoofdrolspelers in individuele video’s aan het woord. In de tweede fase gingen we dieper in op de voordelen van een zorgverzekering bij Salland. En in de laatste fase riepen we vooral op om je premie te berekenen op salland.nl. Met uitingen op Youtube, Instagram, Facebook en Pinterest, maar ook met een advertentie in de regionale dagbladen en abri’s in de bushokjes. Doordat we heel veel variatie in boodschappen hadden, konden we de campagne bovendien heel dynamisch inrichten en gaandeweg optimaliseren. En was het hierdoor mogelijk om per platform de focus te leggen op de advertenties die de beste resultaten haalden.

Het resultaat.

De resultaten zijn om in te lijsten. Hoeveel nieuwe verzekerden Salland Zorgverzekeringen erbij heeft gekregen, kunnen we niet delen. Al die nieuwe verzekerden kunnen we bovendien niet allemaal aan de campagne toeschrijven. Het gaat natuurlijk om de som der delen: naast de campagne zijn er de vergelijkingssites, voeren mensen gesprekken met elkaar en slapen ze er nog een nachtje over voordat ze uiteindelijk een verzekering bij Salland afsluiten. In de tussentijd hebben we toch maar mooi veel meer weergaven, landingen en premieberekeningen gehad dan we hadden ingeschat. En hebben we een boodschap kunnen brengen die de zorgverzekering oversteeg: geluk ervaar je pas écht als je ook zorgt voor elkaar.

De cijfers.

  • Weergaven
    29.487.301
  • Bezoekers
    292.999
  • Verwachtingen
    Overtroffen
Yasser kan je er alles over vertellen.
yasser@crowdmedia.nl of 06 4211 0518