Dag van de liefde of een commercieel feestje?

13 februari 2020
Contentmarketing

Valentijnsdag staat weer voor de deur. Voor de één de dag van de liefde, voor de ander een commerciële feestdag. Hoe dan ook, voor merken is het een inhaker die niet onopgemerkt voorbijgaat. Dat betekent dat we overrompeld worden met Valentijnscontent. Welke merken ons hartje sneller lieten kloppen?

Hema: all you niet is love 

Genieten die woordgrapjes! Dat we daar fan van zijn is je vast niet ontgaan. Daarom stal deze inhaker van Hema ons hart.

DPD Pakketservice NL: Wingman

Vorig jaar kwam DPD Pakketservice met de per-fec-te oplossing voor iedereen die te laat een Valentijns-cadeautje bestelde. Via deze landingspagina kun je een gepersonaliseerde excuusmail aanvragen. Briljant! Dus, vriendin van Bas, je cadeau kan je later verwachten en dat is heus niet omdat hij je vergeten is.

Ryanair: #EscapeTheNonsense

Ryanair haakte lekker in en focuste zich op alle Valentijns-haters met hun #EscapeTheNonsense-campagne. Op Valentijnsdag konden alle “single fares” al vanaf €9,99 geboekt worden.

McDonald’s: Give Lovin’ Get Lovin’

McDonald’s kwam in 2015 tijdens de Superbowl met hun Give Lovin’ Get Lovin’-commercial. Klanten mochten kiezen: betalen met duiten of met een simpele act of kindness. Bijvoorbeeld je moeder bellen om te zeggen dat je van haar houdt of je kinderen een knuffel geven. De commercial werd opgenomen met echte werknemers en echte klanten en past natuurlijk perfect bij de McDonald’s slogan. Hoe vet! 

Durex: Cut the cliché

De Valentijnscampagne van Durex in 2018 moedigde koppels aan om het cliché van commerciële rituelen rondom Valentijnsdag te doorbreken en zich in plaats daarvan te concentreren op quality time doorbrengen met elkaar. En dat deden ze zo:

Funny how flowers do that: Cupidrone 

Dit Britse bedrijf heeft Cupido in een modern en technologisch jasje gestoken en zet een Cupidrone in om door de romantische straten van Verona te vliegen. Dé stad van Romeo en Julia. De Cupidrone laat een roos vallen bij willekeurige mensen, zowel koppels als singles in de hoop ze met elkaar te verbinden. 

Pleurop

Gaat je liefdesleven niet over rozen? Heb je je geliefde net gedag gezegd? Pleurop springt hierop in. Via deze webwinkel kun je in plaats van een springlevend bosje, verwelkte bloemen verzenden naar degene die je juist niet zo lief meer hebt. Top idee dit!

Wil jij je alvast voorbereiden op aankomende Valentijnsdag? Spotify kwam deze week weer met een playlist bomvol met de meest romantische nummers of all time. Van oude klassiekers, tot de hitjes van vandaag. Als je daar niet mee scoort!