
Niet iedere doelgroep heeft dezelfde advertentie nodig. Wanneer je advertenties wel dezelfde doelgroep hebben, is het handig dat je dit makkelijk en snel kunt instellen. Wij laten je zien hoe je doelgroepen kunt opslaan voor je LinkedInadvertenties. Dat bespaart je tijd en zo kun je lekker doorwerken. Of even koffie halen. Of theedrinken. Of een kruiswoordpuzzel maken.
Wanneer jij wilt
Met de doelgroepsjablonen van LinkedIn kun je aangepaste doelgroepen gebruiken voor meerdere campagnes. Dat betekent dat je niet telkens handmatig alle opties hoeft te selecteren voor dezelfde doelgroep. Zet je doelgroepen alvast klaar en plan je advertenties in wanneer jij dat wilt. Hoe je dat doet? Maak een campagne en vink alles aan voor de doelgroep die je wilt opslaan als sjabloon. Klik onder aan de pagina vervolgens op ‘opslaan als nieuw’. Vul een naam in, opslaan en klaar!
Overal toegankelijk
De aangepaste doelgroepen worden opgeslagen in de instellingen van je account. Ze zijn toegankelijk voor al je gekoppelde advertentieaccounts. Inclusief accounts voor verschillende advertentieproducten binnen je Campagnebeheer.
Doelgroepen delen
Helaas is het nog niet mogelijk om een sjabloon te delen of te exporteren. Momenteel kunnen twee gebruikers niet hetzelfde sjabloon bijwerken en gebruiken. Het is wel mogelijk om een bestaande doelgroep opnieuw op te slaan. Wanneer een gebruiker een campagne en doelgroep aanmaakt, kan een andere gebruiker binnen hetzelfde advertentieaccount deze campagne openen en die doelgroep opslaan als nieuw sjabloon. Zo kun je toch doelgroepen uitwisselen met je collega’s en instellen voor je eigen campagne. Kun je samen met je collega die kruiswoordpuzzel maken.
Succes!