Een one night stand zonder diepgang?

07 mei 2019
Persbericht

Ja, het brengt een dosis adrenaline met zich mee. Maar wat brengt het op de lange termijn? Crowdmedia pleit dan ook voor relaties die niet zo vlot verwateren. Klantrelaties dan, hè. Geen kortstondige marketingpieken meer. Ze maakten de omslag van campagnebureau naar contentmarketingbureau. Van strategie, creatie tot distributie, de doelgroep staat meer centraal dan ooit.

‘Not to tell the story, but to be the story.’
– Kirk Cheyfitz (Story Worldwide)

Marketing on demand
En die keuze is niet toevallig. Tegenwoordig heeft de doelgroep de touwtjes in handen. Ze bepaalt wanneer en hoe ze met een merk in contact komt. Crowdmedia speelt daarop in door content te bieden waar de doelgroep echt op zit te wachten. Kortom: ‘marketing on demand’. Alles om zo goed mogelijk te voorzien in de behoefte van de beoogde doelgroep.

Een strategische gids
Anne Fleur, contentstrateeg bij Crowdmedia: “Voor contentmarketing an sich geldt dat je de doelgroep centraal stelt. Maar wat wij anders doen, is strategie en creatie dicht bij elkaar brengen. We hebben een praktische aanpak waarin we vanuit strategie gemakkelijk richting relevante contentcreatie kunnen gaan. We hebben een korte en krachtige gids, waarin het vertrekpunt wordt uitgelegd zodat elke medewerker er gemakkelijk mee aan de slag kan. Zo zorgen we samen met de klant voor een consistent merkverhaal en relevante content.”

Een langdurige relatie
Deze unieke aanpak blijft niet onopgemerkt. Bekende merken als DSM, KeolisNederland (Syntus), Salland Zorgverzekeringen en Centraal Beheer zijn dan ook partners in contentcrime van Crowdmedia. Samen werken ze aan een langdurigerelatie met hun klanten.

Nieuwe aanpak, nieuw jasje
“Wij zijn 7 jaar geleden begonnen met twee man en de afgelopen jaren zijn wegegroeid naar 16 mensen. Naast dat we veel nieuwe klanten hebben, zit er ookgroei in het soort marketing. Waar we eerst echt een campagnebureau waren, zijnwe nu een contentmarketingbureau. En bij die nieuwe aanpak, hoort ook eennieuw jasje. Wat speelser en frivoler, het past beter bij de cultuur binnen onsbedrijf maar ook beter bij wat klanten van ons vragen.” aldus Yasser Dehnavi,oprichter van het Zwolse contentmarketingbureau.